Jump to content

C4 som missar växlar


Recommended Posts

Hej

Har en C4 låda kopplad på en 351W.

När jag kör normalt så vill den inte växla till 3'an utan slutar att driva istället, för att få den att växla upp så måste jag gasa på ordentligt och då kommer 3'an in, samma sak kan hända när jag ligger och fiskör, då kan den plötsligt "växla" ur och sluta driva.

Lite jobbigt att man måste köra aggresivt hela tiden för att den skall fungera.

Är det någon här på forumet som har erfarenhet av det här problemet, när jag talar med verkstäder så pratar dom om stort internt läckage och katastrofer.

Lådan renoverades för 10-år sedan och har nog gått 10 mil sedan dess, men det är oljesöl over hela lådan.

Hälsar

Stefan

Link to comment
Share on other sites

Låter som de e dags för en scervice av låda = byte av filter och olja.

Kolla först att du har olja, som de ska vid varm låda.

Den skall även vara röd.

Dom kan bli lite tjurig när inte oljan kommer fram som den skall. (gäller alla aut)

Link to comment
Share on other sites

Har bytt olja, så jag vet att det är rätt grejer, har ett externt filter som också är bytt.

Skall kanske ta och öppna lådan och byta interna filtret också.

Vågar man öppna lådan och ta ur ventiler och göra rent dom när lådan sitter på plats under bilen?

Link to comment
Share on other sites

Jag hade liknande symptom på C4'an i min förra Musse, slirade till ordentligt när 3'an skulle i.

Det är en förhållandevis enkel låda att renovera, var bara noga med hur delarna sitter och håll allt rent.

Renoveringssats för under 1500kr, en helg, lådan gick som en dröm efter det, inte en droppe läckage dessutom.

Hoppas det löser sig!

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Jag plockade bort lådan.

"Plockade bort"....låter väl enkelt ;)

Ett av problemen som man stöter på om man inte har billyft är att bilen faktiskt måste hissas upp ganska högt för att lådan ska gå fri.

Lycka till och God Jul!

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...