Jump to content

Jaguar XJ6

Medlemmar
  • Inlägg

    9
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Jaguar XJ6's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej Tänker börja köpa in prylar för att trimma upp min 351W till runt 340-380hk. Finns det någon som har lite tips och råd om vilka toppar och kamaxel man bör välja. Botten på maskin är i toppskick, har ett fyrportsinsug och en fyrports förgasare samt headers monterat redan. Tänkte inte röra botten utan nöja mig med toppar, kam och kanske något mer. Hälsar Stefan
  2. Nej, det är en C4, kan det vara så att man kan tömma turbinen om tråget och ventilhuset är urplockat en längre tid?? Har fyllt på lite till nu, hon gick bra på 7 liter, men sen ville hon inte mer, då hällde jag på 1 liter till och då växlade hon fint igen. När motorn står still så har jag olja till ungefär en centimeter ovan stickans toppmärke, när jag startar maskin så har jag olja i stickans absolut nedersta kant (ca 1 cm ovanför tråget). Lite skumt känns det???
  3. Tack! Nu känns det bättre, håller på att fylla olja, men det är svårläst, mitt oljerör är böjt så oljan dras av när jag drar upp stickan. Det var helt klart för låg nivå innan, tappade ur ca 5 liter i höstas när jag tog ut ventilpaketet och nu har jag hällt på 7 liter i lådan.
  4. Hej Påfyllningen på min C4 låda är ombyggt till ett Volvorör med sticka, då maskin (351W) och lådan har transplaterats in i en Jaguar från 1971. När dom gjorde det jobbet så satte dom tyvärr inga märken på oljestickan , så nu när jag håller på med lådan så har jag ingen aning om vilken nivå som är bra. Kan någon därute hjälpa mig med måttet, dvs var på stickan skall min och max vara om man mäter från tråget upp på stickan..... Hälsar Stefan
  5. Det är det jag anar, hade en hel del skit i filtret....... Det blev lite väl hetsig körning i stan med fullgasväxlingar... Är det någon som har koll på de 2 små kulorna och varför den 3'dje är ett platt schims???
  6. Hej Har demonterat ventilpaketet på min C4 låda. I manualen står det att det skall finnas 3 st stålkulor på 3 ställen i ventilpaketets oljekanaler, när jag öppnade fann jag 2st kulor och en som ser ut som ett schims, samma diameter som kulorna med platt och ca 2 mm högt. Kan det stämma?? Lådan har varit på renovering, men går i friläge istället för att växla från 2an till 3an, känns som trycket inte räcker till, för när jag gasar så växlar hon..... Hälsar Stefan
  7. Tack för tipset Björn, så blir det, har precis införskaffat en verkstadsmanual på C4'a lådan. Tog du ut lådan eller gjorde du det på plats under bilen? /Stefan
  8. Har bytt olja, så jag vet att det är rätt grejer, har ett externt filter som också är bytt. Skall kanske ta och öppna lådan och byta interna filtret också. Vågar man öppna lådan och ta ur ventiler och göra rent dom när lådan sitter på plats under bilen?
  9. Hej Har en C4 låda kopplad på en 351W. När jag kör normalt så vill den inte växla till 3'an utan slutar att driva istället, för att få den att växla upp så måste jag gasa på ordentligt och då kommer 3'an in, samma sak kan hända när jag ligger och fiskör, då kan den plötsligt "växla" ur och sluta driva. Lite jobbigt att man måste köra aggresivt hela tiden för att den skall fungera. Är det någon här på forumet som har erfarenhet av det här problemet, när jag talar med verkstäder så pratar dom om stort internt läckage och katastrofer. Lådan renoverades för 10-år sedan och har nog gått 10 mil sedan dess, men det är oljesöl over hela lådan. Hälsar Stefan
×
×
  • Create New...