coderz December 22, 2009 Report December 22, 2009 Hejsan,Jag har tänkt montera nya ljuddämpare av den typ som är i rostfritt stål typ 409, titanlegering. Denna modell blir det tydligen ytrost på, och då tänkte jag att man innan montering kanske skulle måla dämparna svarta. Är detta en dum idé eller skulle det fungera? Om man nu gör detta, vilken färg skulle då vara lämplig?// Micke Citera
coderz December 22, 2009 Author Report December 22, 2009 Det var nog en sådan färg jag tänkt mej, men jag var mer orolig för att denna typ av stål kanske inte mådde så bra av att målas. // Micke Citera
ErikC December 22, 2009 Report December 22, 2009 Det var nog en sådan färg jag tänkt mej, men jag var mer orolig för att denna typ av stål kanske inte mådde så bra av att målas. // MickeProblemet med 409 rostfritt ar att det vaxer en hel del nar det blir varmt, och om du malar det sa finns det risk att fargen spricker till slut.Mitt system i 409 vaxer sakerligen 2cm fran kall till varm! Citera
Chili December 22, 2009 Report December 22, 2009 Istället för att lacka kanske du kan använda detta?http://www.smedjans.com/Jag har använt det på t ex hela bakaxeln och även på avgassystemets svetsskarvar (FRRP's Axleback) och det ger även en skyddande yta som gör att det inte börjar rosta igen även om man inte lackar (vi har diskuterat fosforsyra i några andra trådar så sök på fosforsyra så hittar du mer info......) Citera
deliq cmc 1722 December 24, 2009 Report December 24, 2009 av den typ som är i rostfritt stål. Denna modell blir det tydligen ytrost påLåter i mina öron inte alls som rostfritt... Kanske någon form av eloxering kan fungera? Citera
coderz December 27, 2009 Author Report December 27, 2009 Det var nog en sådan färg jag tänkt mej, men jag var mer orolig för att denna typ av stål kanske inte mådde så bra av att målas. // MickeProblemet med 409 rostfritt ar att det vaxer en hel del nar det blir varmt, och om du malar det sa finns det risk att fargen spricker till slut.Mitt system i 409 vaxer sakerligen 2cm fran kall till varm!Är det inte så att det bara är rören som växer när det blir varma.. själva ljuddämparen borde väl inte röra sig speciellt mycket?Kanske enklaste sättet är att köpa ett annat system... Citera
Recommended Posts