Jonny.F Posted December 27, 2009 Report Share Posted December 27, 2009 Hade tänkt och beställa tätning/renoveringssats till förgaseren men var hittar jag typ och modell nr? Är en tvåportare. Ser över styrservon och bytt reglerventil, började skruva med hjälpcylindern men det verkar ju bara vara kolvstångstätningen som går att byta. Gavlarna ser ju svetsade ut i cylinderröret? Ht-68 289Gott nytt år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 Posted December 27, 2009 Report Share Posted December 27, 2009 Släng gärna upp en bild på förgasaren kan ju vara både en Autolite eller Holley m.m. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.F Posted December 28, 2009 Author Report Share Posted December 28, 2009 Ska ta en bild på den när jag svänger förbi garaget nästa gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted December 28, 2009 Report Share Posted December 28, 2009 Hej.Är det en tvåportare monterad av FORD f.o.m. sent 67 så är det i principsamma packningsats som används för att kunna göra en översyn ochrengörning, typer är Autolite, FoMoCo, Motorcraft 4100 eller 4300 .Före 67 d.v.s 65-67 så finns det nästan bara en typ av tvåport och en typ av fyrport att välja på som originalmonterad, Autolite den går inte att ta fel på, ser ut som en gammal hedlig matlåda hel eller halv. Autolite 2100 tvåport och 2300 fyrport, hoppas jag inte rör till det. Slavcylindern eller tryckcylindern är egentligen inte något som manrenovererar då den är som du skriver svettsad eller hårdlödd i gavlar,byte till ny är att rekomendera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nenne Posted December 28, 2009 Report Share Posted December 28, 2009 Hade tänkt och beställa tätning/renoveringssats till förgaseren men var hittar jag typ och modell nr? Är en tvåportare.Om det är en Autolite/Motocraft förgasare är normalt alla viktiga nuffror instansade i förgasarfoten, närmare bestämt främre örat på reglagesidan.På en Holley är uppfiterna instansade på framsidan av "chokehuset", dvs den del där chokespjället sitter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.F Posted December 29, 2009 Author Report Share Posted December 29, 2009 Tack för alla svar. Men ska fixa fram en bild framöver. Var köper jag smidigast en packningsats.Köpt en hel del grejor från cj pony parts tidigare och tycker det funkat bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 Posted December 29, 2009 Report Share Posted December 29, 2009 Kolla med Rolands Mustangdelar eller American Racing,Hansen Racing tror nog samtliga har det hemma på hyllan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.F Posted January 4, 2010 Author Report Share Posted January 4, 2010 HejHär kommer en bild på förgasaren. Någon som kan se vad det är för typ?blandat 3 001 - Kopia.JPG[/attachment:2euayj3t] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted January 4, 2010 Report Share Posted January 4, 2010 Hej.Tidigaste modellen på Mustang tvåport Autolite 2100 , jag harlite sparat (skannat) fakta om det finns intresse , du, det ären bra förgasare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts