boris Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 hej finns det någon som kan hjälpa mej med måttuppgifter på fästet till växelindikeringen? fick tag i en golvkonsoll komplett, men det är ett annat fäste på vxl spaken när man har konsoll o tänkte göra om min!Mvh Boris CmC 184mail. tugge62@hotmail.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 Hej.Jätte bra fråga , vilken årsmodell är det på Musse . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boris Posted January 17, 2010 Author Report Share Posted January 17, 2010 hej finns det någon som kan hjälpa mej med måttuppgifter på fästet till växelindikeringen? fick tag i en golvkonsoll komplett, men det är ett annat fäste på vxl spaken när man har konsoll o tänkte göra om min! det är en 67aMvh Boris CmC 184mail. tugge62@hotmail.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boris Posted January 17, 2010 Author Report Share Posted January 17, 2010 Hej.Jätte bra fråga , vilken årsmodell är det på Musse .det är en 67 a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis Posted January 18, 2010 Report Share Posted January 18, 2010 nu har jag en -68 och den konsollen är inte lika. Men konsollen som sådan var väl option även på -67? Och växelspaken är lika och dess fäste. Sedan tar man bort befintlig indikator som är monterad på tunneln och fäster konsollen. I den är det en plåt som träs över spaken och ger indikering för växlarna när den rör sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 På 1967-68 Mustang med konsol är det ett par fästen på "koppen" som sitter i golvet och ett fäste på den kromade spaken som är till staget som går till växelväljarskalan. Jag antar att det är mått på dessa som Boris söker. Tyvärr kan jag inte själv hjälpa till, då jag inte har konsol i min bil. Jag hittade dock dessa två halvdåliga bilder på eBay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 Boris, beskriv vad du söker lite bättre. Det som Ronnie visar, är pottan som fästes på kardantunneln. Denna är samma med standard indikator som på konsoll (option). iaf -68.så vilket mått söker du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 Jag ritade in tre pilar på den ena bilden i mitt inlägg ovan. De pekar på tre fästen som INTE finns på spakar till bilar som inte har konsol. De två röda pilarna visar två fästen på "koppen" och den gröna pekar på ett fäste på den kromade spaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boris Posted January 19, 2010 Author Report Share Posted January 19, 2010 På 1967-68 Mustang med konsol är det ett par fästen på "koppen" som sitter i golvet och ett fäste på den kromade spaken som är till staget som går till växelväljarskalan. Jag antar att det är mått på dessa som Boris söker. Tyvärr kan jag inte själv hjälpa till, då jag inte har konsol i min bil. Jag hittade dock dessa två halvdåliga bilder på eBay.tack för bilden! jag sökte måttet på infästningen på spaken den för armen till vxlläges indikatorn, fick dit ett fäste efter ett antal provmonteringar men nu funkar det guld! tack för all suport! hoppas kunna få in lite bilder snart! Mvh Boris CMC 184 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted May 31, 2010 Report Share Posted May 31, 2010 På 1967-68 Mustang med konsol är det ett par fästen på "koppen" som sitter i golvet och ett fäste på den kromade spaken som är till staget som går till växelväljarskalan. Jag antar att det är mått på dessa som Boris söker. Tyvärr kan jag inte själv hjälpa till, då jag inte har konsol i min bil. Jag hittade dock dessa två halvdåliga bilder på eBay.tack för bilden! jag sökte måttet på infästningen på spaken den för armen till vxlläges indikatorn, fick dit ett fäste efter ett antal provmonteringar men nu funkar det guld! tack för all suport! hoppas kunna få in lite bilder snart! Mvh Boris CMC 184Hej Boris!Tog du några bilder på ditt konsolprojekt? Jag håller nu påmed samma sak. Och det skulle underlätta med några bilderoch lite kommentarer.Mvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts