Jump to content

Featured Replies

comment_4981

Hej igen.

Öppna den fyrkantiga pluggen på baksidan alltså

samma som där du fyller.

Stoppa in fingret i hålet det skall vara olja till kanten

och då skall bilen inte vara upphissad bak utan stå

på golvet. :)

Är det olja till kanten av hålet så behöver du inte göra

något alls. :lol:

Saknas det en mindre mängd skall det fyllas på, är det

tomt är det dags att kolla tätningar utgående axlar. :cry:

Jag kan övertyga dig om att det rullar ett stort antal bilar

som det inte har bytts olja i bakaxlar på. :shock:

Det är nämligen så att oljan i bakaxeln blir sällan dålig

då den inte utsätts för värme som motorolja och därför

så är den nästan Outslitlig.

Oljan är så tjock att den mer fungerar mer som lagerfett än

olja, visko 80-190 singel grad. :wink:

comment_4988

Mycket klokt beslut att byta olja i bakaxlen.Jag håller ej med Lars angående hans inlägg (varför byta olja).När bilar står still så blir det ofta vatten i oljan av kondensen vid olika väderlekar detsamma gjäller vxl-lådor.Jag håller nämligen på att renovera bakaxlar och vxl-lådor så man ser vad dålig olja ställer till det med lager.Ps byt olja i hela bilen det är en billig försäkring och veta vad det är för kvalitet ds.

comment_4990

Jag kan böja mig för att vissa saker kan vara felaktiga

i det jag skriver. :oops:

Det där med kondes kan vi ta med en nypa salt.

Har i ganska många år skruvat på Mustanger nogare

räknat ca: 20år och har alldrig behövt byta olja i bakaxel.

Men kanske jag har haft tur, visst förekommer det

läck i utgående axlar, har själv haft detta på en svensk såld

65 Mustang och det blir bra smetigt. :?

Men framförallt så får jag igång en diskussion på forumet

som jag tycker är viktigt om vi ska få in flera svar och

lösningar. :wink:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...