Palmen12 February 4, 2010 Report February 4, 2010 Hej, är det någon som har råkat ut för"galvaniska strömmningar" under motorhuven (fästet) som gör att färgen släpper? Citera
Simon G2 February 4, 2010 Report February 4, 2010 Om det är bubblor i lacken du menar så är det ganska vanligt... Vet dock inte om det beror på galvaniska spänningar men iaf... /Simon Citera
grufman February 4, 2010 Report February 4, 2010 Ny huv rekomenderar ford. Går inte att reparera. Skadorna beror på järnpartiklar från tillverkningen som hamnat under lacken. Trist men sant. Citera
RoTe February 5, 2010 Report February 5, 2010 Gyllene tillfälle att byta till häftigare huv, vad finns det för alternativ? Citera
mike85 February 5, 2010 Report February 5, 2010 Gyllene tillfälle att byta till häftigare huv, vad finns det för alternativ?Jag gillar denna http://www.mustangperformance.se/product.asp?pid=484 Citera
Magnus Motala February 5, 2010 Report February 5, 2010 Hej Micke!Ser ut som min bil fast min är rödMagnusVi ses väl P1120979.JPG[/attachment:2eygf5a8]på APT 2010 Citera
coderz February 6, 2010 Report February 6, 2010 Ny huv rekomenderar ford. Går inte att reparera. Skadorna beror på järnpartiklar från tillverkningen som hamnat under lacken. Trist men sant.Vilka årsmodeller gäller detta?.. har sätt att det är på G på några ställen under min huv oxå. Citera
grufman February 6, 2010 Report February 6, 2010 Ny huv rekomenderar ford. Går inte att reparera. Skadorna beror på järnpartiklar från tillverkningen som hamnat under lacken. Trist men sant.Vilka årsmodeller gäller detta?.. har sätt att det är på G på några ställen under min huv oxå. tidiga år... Citera
grufman February 6, 2010 Report February 6, 2010 Det verkar som att ford har uppdaterat sina rekomendationer en aning... Citera
Palmen12 February 6, 2010 Author Report February 6, 2010 Tack för hjälpen! Nu blir det lite "pillande" till vårkanten.Lasse P Citera
mike85 February 7, 2010 Report February 7, 2010 Vill någon förklara lite mer exakt var på/under huven man ser "skadan" om den har påbörjats?? Citera
Simon G2 February 7, 2010 Report February 7, 2010 Vill någon förklara lite mer exakt var på/under huven man ser "skadan" om den har påbörjats??I mitt fall dök det upp som små bubblor på främre kanten av huven, fanns även tecken under huven på samma ställe, kring den bockade kanten./Simon Citera
mike85 February 7, 2010 Report February 7, 2010 Vill någon förklara lite mer exakt var på/under huven man ser "skadan" om den har påbörjats??I mitt fall dök det upp som små bubblor på främre kanten av huven, fanns även tecken under huven på samma ställe, kring den bockade kanten./SimonOkej.Vad gjorde du åt saken? Citera
Simon G2 February 8, 2010 Report February 8, 2010 Jag hade ju oturen att bli tilltufsad av en lastbil på jobbet, så jag fick huven omlackad gratis. Hur lackeraren gick till väga vågar jag inte svara på, men det är snyggt och jag är nöjd.. /Simon Citera
mike85 February 8, 2010 Report February 8, 2010 Tur i oturen då kanske men enligt grufman (eller ford) går det inte att reparera Citera
Simon G2 February 9, 2010 Report February 9, 2010 Ja den som lever får se.... Men just nu ser det bra ut... Citera
Recommended Posts