lennart lundberg Posted February 5, 2010 Report Share Posted February 5, 2010 Hej!Är det någon på detta Forum som kan hjälpa till med denna annorlunda fråga, kanske av någon som har Audi. Har ställt frågan till olika gummihandlare samt Audi. Ingen kan ge ett svar Ja eller Nej av de jag har frågat, visserligen inte ringt till alla i detta avlånga land.Frågan är?Passar vinterhjulen från en Audi A4 -05 205/55/16 på en A6 -09 som ska ha 205/60/16 rent fysiskt sett, speciellt fälgarna som är av plåt. Det är samma håldelning enligt uppgift.Kan tyvärr inte pröva detta av olika anledningar bl.a. för att bilen ståt inlåst i ett garage. Går ej att komma åt bilen innan den 18 denna månad då den önskas att tas i brukas med vinterdäck. Har sommardäck monterade.Lennart CMC 1507 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FastMagnus Posted February 5, 2010 Report Share Posted February 5, 2010 Vilka motor alt har du resp bil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alabama Grill Posted February 5, 2010 Report Share Posted February 5, 2010 Hej!Är det någon på detta Forum som kan hjälpa till med denna annorlunda fråga, kanske av någon som har Audi. Har ställt frågan till olika gummihandlare samt Audi. Ingen kan ge ett svar Ja eller Nej av de jag har frågat, visserligen inte ringt till alla i detta avlånga land.Frågan är?Passar vinterhjulen från en Audi A4 -05 205/55/16 på en A6 -09 som ska ha 205/60/16 rent fysiskt sett, speciellt fälgarna som är av plåt. Det är samma håldelning enligt uppgift.Kan tyvärr inte pröva detta av olika anledningar bl.a. för att bilen ståt inlåst i ett garage. Går ej att komma åt bilen innan den 18 denna månad då den önskas att tas i brukas med vinterdäck. Har sommardäck monterade.Lennart CMC 1507Ja, det kan jag nästan lova. Flyttade själv ett par RS6 19 tummare från min tidigare A6 -05a till en A4 -08a. Passade bra! Nu tar jag dom till min A6a -10. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lennart lundberg Posted February 5, 2010 Author Report Share Posted February 5, 2010 Hej!Kan tyvärr inte svara på vilken motor på respektive bil.För att göra en lång historia kort.Det är sonens bil och som har varit utomlands i 4 månader. Jag har fått ett par hjul av min grannen för att eventuellt kunna lösa detta tills de fått mer tid att fixa ny hjul till nästa vinter.Lennart CMC 1507 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lennart lundberg Posted February 5, 2010 Author Report Share Posted February 5, 2010 Hej Danne!Tror du att de passar från en A4 ”mindre bil” till en A6 som är en större bil. Går bromsoken fritt och bromsskivorna? Det är det som jag funderar över.Lennart CMC 1507 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lennart lundberg Posted February 6, 2010 Author Report Share Posted February 6, 2010 Hej FastMagnus!Har fått lite uppgifter om respektive bil.A4 -05 Motor 1,8T TurboA6 -09 Motor 2,0 TDI 170 kw125Hoppas att de uppgifterna kan var till hjälp.Sonen tackar på förhand för all hjälp från er.Lennart CMC 1507 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 Hej.Det är lite olika idag gällande bultindelningen,jag jobbar med VAG o Audi och är inte 100%säker ändå , förr var det problem med b.l.a.bromsokens storlek och så är det även idag .Ett råd är att ta kontakt med Audi , användregistreringsnummer för att få upplysning omvad som är rätt eller fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lennart lundberg Posted February 6, 2010 Author Report Share Posted February 6, 2010 Hej Lasse!Har varit i kontakt med Audi reservdelar och de är osäkra om de passar.Jag vet att håldelningen är samma 5/112. En person trodde att de passade berodde på att det var en A4 -05 med 1,8T Turbo som fodrar större fälgar för att oken ska gå fritt.Jag och min son har hoppet kvar att någon säger att, de passar. Om de skulle passa så är det ett bekymmer mindre. Bara att skruva dit dem i garaget och köra ut utan att böka med att finna nya hjul, till de få månader som förhoppningsvis är kvar av vintern.Lennart CMC 1507 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lennart lundberg Posted February 19, 2010 Author Report Share Posted February 19, 2010 Hej igen!Här är svaret. De passade! Det är samma hålcentrum (57,1) och offset (ET 42) på fälgarna till dessa två bilar med de motoralternativen. Lennart CMC 1507 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted February 19, 2010 Report Share Posted February 19, 2010 Hej.Härligt att det funkade, nu har jag lite mer attspara på hårdisken , tack för info. Jag visste att de skulle passa men jag var osäker på skivbromsok och fälg tum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts