Jump to content

1969 Shelby Mustang GT350


jannes_z-28

Recommended Posts

Som en del av er känner till så håller jag på med en bok om muskelbilar i Sverige. Jag är inne på slutspurten med boken och behöver hjälp med några uppgifter om den här bilen.

car.jpg

Den nuvarande ägaren köpte den av ett dödsbo (efter Loewinski) och känner inte till någon historia runt bilen. Jag berättar i boken om varje bils historia i Sverige och vad som hänt fram till idag.

Därför vänder jag mig hit och hoppas att någon kan berätta lite om den här speciella bilen. Jag vet bara att den kom till Sverige 1976. Men någon gång har den renoverats till dagens skick.

Den har regnummer JEC 795 men gick sista tiden med personlig skylt "1 OF 194"

Tar tacksamt emot information. Ni kan gärna svara på email: janne.suhr@scandinavianmusclecars.com

Info om boken: http://www.scandinavianmusclecars.com

Janne

Link to comment
Share on other sites

Micke Loewinski och jag var polare och jag var med honom till Göteborg och titta på bilen.

Detta var i samband med en årsträff i Club of American Ford i Uddevalla. Vet att det inte var en snabb affär utan de förhandlade fram och tillbaka innan Micke slog till.

Undrar om inte den tidigare ägaren var från Norge men är inte säker.

En dag körde Micke för hårt med bilen i en kurva och hade glömt att han ställt ett batteri

i bakluckan. Detta ramlade och slog i innerskärmen på förarsidan och naturligtvis upp och ner.

Syran gjorde plåten väldigt fin men bucklan inte så. En annan dag när jag åkte med honom genom Spånga utanför Stockholm fick vi soppatorsk men hade sådan tur att bilen rullade av bara farten ner på en mack där han lyckades få stopp exakt bredvid en pump.

Vi skrattade gott åt detta. Om du skickar mig ett personligt mail med din emailadress så kan jag skicka några foton.

Mvh Bosse Sewallius

Link to comment
Share on other sites

Den såldes av en snubbe/firma i Göteborg till Michael Loewinski 1993, göteborgaren hade haft den sen 1990. Han kan möjligen vara norrman med efternamnet Fladberg. Den är reggad i Sverige sedan 1976.

Janne

Jørn Fladberg...Jaha... :idea:

Jag ska fråga honom lite varfor han seljar en Shelby til Sverige :?:twisted:

John

Link to comment
Share on other sites

Jørn Fladberg...Jaha... :idea:

Jag ska fråga honom lite varfor han seljar en Shelby til Sverige :?:twisted:

John

Pratade med han som var ägaren innan Jørn idag och Shelbyn var tydligen aldrig norsk.

Köpte faktiskt en motor av Jørn för ca två år sen, mycket trevlig och kunnig man.

Link to comment
Share on other sites

Jørn Fladberg...Jaha... :idea:

Jag ska fråga honom lite varfor han seljar en Shelby til Sverige :?:twisted:

John

Pratade med han som var ägaren innan Jørn idag och Shelbyn var tydligen aldrig norsk.

Köpte faktiskt en motor av Jørn för ca två år sen, mycket trevlig och kunnig man.

OK. Køpte motor av Jørn. :?: Han hadde vel solgt 427 SOHC motoren då :idea::?: Et tag hadde han 2 stk :shifty::crazy:

Lång story :D

John

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...