February 20, 201015 yr comment_87743 hej, förra året när jag åkte mellam mantorp och borås så gick bilen kanon fint på motorvägen men när jag svängde av på avfarten och skulle iväg i korsnigen så var det som bilen plötsligt dog. Obs inget (anti) var orsak till detta då jag körde mkt lungt ut på vägen.har upplevt detta en gång tidigare vid omkörning efter att ha legat i i jämn fart länge. symtomet är att bilen bara tvärstannar ca 0,5-1 sec för att sedan fortsätt som normalt. MvH Alex
February 21, 201015 yr comment_87749 jag skulle nog testa att göra rent trottelhuset. det är en long-shot, men inte omöjligt. Det kan också va fel på spjällägesgivaren.
February 24, 201015 yr comment_87883 hej, förra året när jag åkte mellam mantorp och borås så gick bilen kanon fint på motorvägen men när jag svängde av på avfarten och skulle iväg i korsnigen så var det som bilen plötsligt dog. Obs inget (anti) var orsak till detta då jag körde mkt lungt ut på vägen.har upplevt detta en gång tidigare vid omkörning efter att ha legat i i jämn fart länge. symtomet är att bilen bara tvärstannar ca 0,5-1 sec för att sedan fortsätt som normalt. MvH AlexVet inte men kanske kan det vara soppafiltret som satt igen,alt omprogramering av databox.Men e bara teorier.Kan vara vad som helst skulle nog felsöka med OBD data för att kolla felkoder.