Jaguar XJ6 February 22, 2010 Report February 22, 2010 Hej Har demonterat ventilpaketet på min C4 låda.I manualen står det att det skall finnas 3 st stålkulor på 3 ställen i ventilpaketets oljekanaler, när jag öppnade fann jag 2st kulor och en som ser ut som ett schims, samma diameter som kulorna med platt och ca 2 mm högt.Kan det stämma?? Lådan har varit på renovering, men går i friläge istället för att växla från 2an till 3an, känns som trycket inte räcker till, för när jag gasar så växlar hon.....HälsarStefan Citera
CMC-49 February 23, 2010 Report February 23, 2010 Kolla så att alla delar (ventiler) glider lätt.hadde samma problem med att den inte ville mer än på fullgas.det var en ventil som gick trögtttt:-} Citera
Jaguar XJ6 February 23, 2010 Author Report February 23, 2010 Det är det jag anar, hade en hel del skit i filtret.......Det blev lite väl hetsig körning i stan med fullgasväxlingar...Är det någon som har koll på de 2 små kulorna och varför den 3'dje är ett platt schims??? Citera
Recommended Posts