simson March 2, 2010 Report March 2, 2010 Fick mina plåtar från vägverket i dag en liten bak och en stor som en serveringsbricka fram kan omöjligt montera den fram på bilen kommer att se för djä-ligt ut.Hur har ni placerat era skyltar fram förslag önskas.Funderar på att (tappa) den bakre skylten och beställa en ny att använda fram Skall tilläggas att jag har street scene body kit på bilen. Citera
Tobias CMC1505 March 2, 2010 Report March 2, 2010 Sökfunktionen och... voila ! viewtopic.php?f=19&t=11262&hilit=nummerpl%C3%A5t Citera
grufman March 2, 2010 Report March 2, 2010 beställ en ny bakre så har du två små. Mycket enklare att placera.Lycka till Citera
RoTe March 3, 2010 Report March 3, 2010 Hur kommer det sig att vissa får inskrivet stor skylt fram vid regbes? Majoriteten har ju liten men vissa stackare får dras med stor resten av livet... Citera
Lassemålare CMC 2071 March 3, 2010 Report March 3, 2010 På mina papper står det oxo stor fram och liten bak, men med en liten vit löngnså har jag små runt om. MVH Lasse. Citera
d.nilsson March 3, 2010 Report March 3, 2010 Jag frågade en kille en gång som jobbade på vägverket, han började prata om att man skulle fota bilen med en mindre plåt och skicka in en motivering varför det var snyggare. Själv tycker jag det låter väldigt underligt... Citera
MOS March 3, 2010 Report March 3, 2010 I mitt fall blev det ingen diskussion om storleken vid reg.besiktningen. Små skyltar både fram och bak. Skaffade hållare på f.d. Micro avsedda för små USA-skyltar som jag fäste med skruvar./MOS Citera
Chili March 5, 2010 Report March 5, 2010 Har också liten både fram och bak, dessutom inskrivet i regbeviset. Har inte borrat utan jag satte fast skyltarna med dubbelhäftande mattejp.....Om man har en stor skylt fram så finns det olika vägar att gå: ibland kan det räcka med att ringa upp transportstyrelsen och framhäva att den stora inte får plats, att den måste böjas (dvs göra åverkan) för att inte sticka ut (fotgängare kan då göra sig illa), och att om dom tittar på bilmodellen så ser dom att många har just liten skylt fram.Det formella är dock att man med fotografier ska påvisa att det inte fungerar med en stor skylt och ett tips kan då vara att först sätta fast en skylthållare som är avsedd för USA skylt då kommer den stora nummerplåten att sticka ut rejält från stötfångaren på sidorna (farligt för fotgängare etc) Om det vill sig illa så kan man få lite problem om det sitter en liten skylt fram och det står att det ska vara stor i regbeviset, så att beställa en extra liten skylt som ska sitta bak kan ge böter vid flygande och plump i besiktningsprotokollet om det är en nitisk besiktningsman........ Citera
Lassemålare CMC 2071 March 5, 2010 Report March 5, 2010 Då har man väl haft tur har blivit stannad några gånger menaldrig ett påpekande om skyllten, ingen besktningsman har heller sagtnågot. Sista gången jag stoppades i Augusti 09 då hade jag Florida skyllten kvar frammmehade glömt att sätta över den Svenska efter den trevliga lördagen uppe i Norrtäljeförra året, haffa tittade på den och sade att jaja du har ju rätt skyllt bak i alla fallmen han var nog bara snäll. MVH Lasse. Citera
Magnus Motala March 5, 2010 Report March 5, 2010 Jag fick också stor skylt fram, då ringde jag till transportstyrelsen och frågade om jag inte kunde få en liten fram och det var ok. Citera
Recommended Posts