Radioman March 25, 2010 Report March 25, 2010 HejJag har ännu inte valt väg till min kommande renovering/motorbyte. Jag har dock samlat en liten summa pengar under snart två år så något blir det denna säsong hoppas jag. (Min dotters häst tokerier tar det mesta av kassan)Jag har funderat på rullkam när jag ändå river i grejorna men har också läst uttalanden från John här på forumet, Bevingat uttryck " hyd rollers are for girls " när det gällde comp cams retro kit.Finns det något bra för en gatmaskin med 3.00 i utväxling, FMX med shiftkit och 4V standard converter? Eller skall jag behålla min kam jag har (se signatur) som lirade perfekt med det andra när motorn var hel.Är en liten strokning att föredra eller både och? Då smäller väl lådan förstås?Bilen kommer att köras till träffar, cruising och möjligen någon gatljusacceleration. Några ändringar till högre utväxling känns inte aktuellt. Bara så bra bottenvrid som möjligt, så att man ändå kan ryta till ibland.Handlar gärna på Summit. Har ni förslag som kan få griller i huvudet på mig?Hoppas komma tillbaka till bilen ordentligt i år. Ser att många av de gamla trogna Mustang snubbarna är kvar Citera
Radioman March 27, 2010 Author Report March 27, 2010 Kan detta kam kit vara en ersättare som ger någon mer glädje tro?Denna skulle också gå bra med resten av mina grejor men kitet är 300 dollar dyrare för 270/270 .566/.566. mot den snällare ovan som hade 260/260 .510/.510 Svårt att förstå varför?Sedan skall man ha spindel kittet också.Hur långa skall stötstängerna vara med dessa kit?Är det något mer? Citera
bige March 27, 2010 Report March 27, 2010 ford leverer samme settethttp://www.fordracingparts.com/home/home.asp Citera
Radioman March 27, 2010 Author Report March 27, 2010 Hej bigeJag hittar tyvärr inget sånt i deras katalog. Har du sidnumret? Citera
bige March 27, 2010 Report March 27, 2010 om rulle løftere side -83og side 119 - M6253-a50rulle løfter til 351c side 121 -M-6500-t58står mere om emnet i kattalogen - ta deg tid og les .Sitter i påskefjellet med bærbar lapp -gidder ikke og leite lenge Citera
Radioman March 27, 2010 Author Report March 27, 2010 Tack bigeSkall du fira påsk i påskefjellet också?Mina bästa minne från Norge har jag från den lilla byn Tvedestrand på Sörlandet. Jag spelade dansmusik aktivt i drygt ett år, på -80 talet, i en grupp som hette Venuz. Vi spelade nästan bara i Norge. Mest på färjorna mellan Fredriksstad och Fredrikshamn men också då på hotellet i Tvedestrand.Kul när tjejerna kom fram till en och sade "Jag har lyst på deg" efter spelningen. Det var tider det Citera
Recommended Posts