Jump to content

Recommended Posts

Kom just hem från arbete i Turkiet. Åkte förbi en "modern" musse. Äkta? Årssmodell? /Svedis

Hittade en lapp med VIN som jag försökte se genom den helskitiga rutan: 81F02R1436178

Den skulle ni tagit med hem 8) Det er en ekta 1971 Boss 351 :idea:

Year: 1 1971

Plant: F Dearborn, MI

Body Series: 02 SportsRoof

Engine: R 351 4v V8 HO Boss

Unit: 143617

John

den står på en bakgata där det inte finns en turist! Och stått där en bra stund. Inga utlänningar men den kan ju kommit från annan ålats i turkiet? Vad är en sådan bil värd på gatan i Turkiet?? Jag lär ju åka ner en gång till. Vet inte hur svårt det är att importera. Att exportera till Turkiet är en vetenskap (+ tålamod). :--

Jag har fått en trevlig kontakt i Istanbul med stort bilintresse... Och de bilder jag fått från honom visar både Challenger RT (Plum Crazy :thumbup: ), 67 Camaro, 63 Nova med 572 och deras dragstrip med tak över mekplatserna osv.

Intresset är tydligen ganska stort i "rätt" kretsar och bilarna är nog sällan billigare än här hemma men jag ska fråga honom om prisbild och exportmöjligheter. Han har tidigare haft en egen butik för USA bilar men tvingades lägga ner den då Turkiska staten nyligen erbjöd stora bidrag om man skrotade sin gamla bil och köpte en ny istället så 3000 Us bilar försvann på en månad i Istanbul och hans inkomnstmöjligheter likaså...

Fast frågan är om det är värt att jobba för bilen? Är den udda eller finns det många av den? Och vad kan den vara värd i fixat skick? Det är ju dyrt att köra i turkiet. Soppan kostar 15:-/l :--

Fast frågan är om det är värt att jobba för bilen? Är den udda eller finns det många av den? Och vad kan den vara värd i fixat skick? Det är ju dyrt att köra i turkiet. Soppan kostar 15:-/l :--

UDDA :shock: Lika med 1806 produserade og många av dom er skrotade, så...... :idea:

Se http://www.boss302.com/smf/ for mera info.

JohnB

Jag har fått en trevlig kontakt i Istanbul med stort bilintresse... Och de bilder jag fått från honom visar både Challenger RT (Plum Crazy :thumbup: ), 67 Camaro, 63 Nova med 572 och deras dragstrip med tak över mekplatserna osv.

Intresset är tydligen ganska stort i "rätt" kretsar och bilarna är nog sällan billigare än här hemma men jag ska fråga honom om prisbild och exportmöjligheter. Han har tidigare haft en egen butik för USA bilar men tvingades lägga ner den då Turkiska staten nyligen erbjöd stora bidrag om man skrotade sin gamla bil och köpte en ny istället så 3000 Us bilar försvann på en månad i Istanbul och hans inkomnstmöjligheter likaså...

Kansje tid for skrotletar resa til Istanbul :?: Får jag henga med :--

Posta lite bilder på fynden.... Kansje i en ny tråd :idea:

JohnB

Sukru svarade:

I don't know why but mustangs are too expensive here even unrestored cars. Aprox $10.000 - $15.000 for junk cars. Maybe it's possible to find to a lower price but this time it will be a difficult job to restore it becouse of the bad condition.

It's not possible to export cars from Turkey to Sweden or anywhere else, sorry.

Det vore kul att åka på "skrotletarresa" men tänk om man hittar ex. en så unik bil som en 71 Boss OCH INTE KAN FÅ HEM DEN :( Fast man kan väl köra över till Grekland och sedan skicka hem ;)

En liten skämtsam fråga Svedis, har du aldrig hört talas om Boss Mustanger??? :)

Läckert kort "Dragonsnake" 8)

En liten skämtsam fråga Svedis, har du aldrig hört talas om Boss Mustanger??? :)

Ja, du vet, jag kan bara di gamle dvs 65-68!! Dom där moderna som kom från 1969 har jag inte så bra koll på. Det var väl då första Bossen kom? (och slutade -71... Och var ditentills den mustang med högsta tjänstevikten!!)

Hemma har jag en annan boss att tampas med, så det räcker. :--

Jag ville mer kolla om den är värd att jobba på? Att INTE kunna exportera till Sverige låter som en utmaning. Frågan vad man ska bjuda på den "osedd"? /Svedis

(jag var nere och genomgick grejer vi levererat dit. Adana ligger bara 100 km från Syriska gränsen, men nära till en hamn)

En liten skämtsam fråga Svedis, har du aldrig hört talas om Boss Mustanger??? :)

Ja, du vet, jag kan bara di gamle dvs 65-68!! Dom där moderna som kom från 1969 har jag inte så bra koll på. Det var väl då första Bossen kom? (och slutade -71... Och var ditentills den mustang med högsta tjänstevikten!!)

Hemma har jag en annan boss att tampas med, så det räcker. :--

Jag ville mer kolla om den är värd att jobba på? Att INTE kunna exportera till Sverige låter som en utmaning. Frågan vad man ska bjuda på den "osedd"? /Svedis

(jag var nere och genomgick grejer vi levererat dit. Adana ligger bara 100 km från Syriska gränsen, men nära till en hamn)

Om den går att få loss for t.ex $ 10000,- så tycker jag att det kan va ett bra køp. Vært att kolla om den har orginal motorn fortfarande ;)

Export från Syrien......... :crazy: Finns "lite" godisbilar der også. Finns faktisk en storsamlare av eldre klassisk amerikansk gjutjern i just Syrien :roll::silent:

JohnB

60000$ för en 68 a ht om det går att exportera dit så kan man tjäna stora pengar, så bossen lär du nog inte få loss under 50000$ om ägarna vet vad de har :thumbdown:

Min bror bor i Turkiet och tog hem en Jeep CJ5 som flyttgods för några år sen utan några som helst problem att få den registrerad i Sverige. (han körde hem den till Sverige utan tak, ca 340mil....)

Nu funderar han på att ta hem en 70-tals Mustang så om bilderna är tagna i Ankara så kanske det är samma bil? :D

  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...