Bosse N April 5, 2010 Report April 5, 2010 Hej!Jag står i begrepp att byta försäkring till MHRF-försäkring (Folksam) men frågan är om man enbart kan byta försäkringsbolag vid huvudförfallodagen eller gäller andra regler för fordon äldre än 30 år? (Det gäller min Mustang -65:a)MvhBosse NKarlstad Citera
Daniel Linde April 5, 2010 Report April 5, 2010 Hej!Jag står i begrepp att byta försäkring till MHRF-försäkring (Folksam) men frågan är om man enbart kan byta försäkringsbolag vid huvudförfallodagen eller gäller andra regler för fordon äldre än 30 år? (Det gäller min Mustang -65:a)MvhBosse NKarlstadBeror helt på vilket försäkringsbolag du har idag.Atava, Ford Försäkring tex där kan kan du byta när du vill.Sveland endast på huvudförfallodagen.Dessa kommer jag på såhär på rak arm.Kika i pappren / ring o kolla. Citera
Bosse N April 6, 2010 Author Report April 6, 2010 Tack för svaret. (Nuvarande försäkringsbolag är If veteranbilsförsäkring). MvhBosse N Citera
Svedis April 8, 2010 Report April 8, 2010 Du kan ju kolla min erfarenhet, så var noga innan du besiktigar. Se vidare på: viewtopic.php?f=2&t=20846Lycka till /Svedis Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 8, 2010 Report April 8, 2010 Hej.Det finns en s.k förförsäkring färdig hos Folksam förCMC medlemmar, den försäkringen är bra att flyttaöver till innan du gör en ansökan för försäkring i MHRF, om du har förförsäkringen i Folksam så är detsmidigare att flytta över till MHRF när den är godkänd Citera
Svedis April 9, 2010 Report April 9, 2010 Men blir den inte godkänd så får man byta 2 gånger! Enklare att behålla sin nuvarande och skulle man få sin perfekta bil godkänd så flyttar man bara. Med de nya tolkningarna så är det nog klokare tror jag. /Svedis Citera
Recommended Posts