April 5, 201015 yr comment_89911 Hej!Jag står i begrepp att byta försäkring till MHRF-försäkring (Folksam) men frågan är om man enbart kan byta försäkringsbolag vid huvudförfallodagen eller gäller andra regler för fordon äldre än 30 år? (Det gäller min Mustang -65:a)MvhBosse NKarlstad
April 5, 201015 yr comment_89912 Hej!Jag står i begrepp att byta försäkring till MHRF-försäkring (Folksam) men frågan är om man enbart kan byta försäkringsbolag vid huvudförfallodagen eller gäller andra regler för fordon äldre än 30 år? (Det gäller min Mustang -65:a)MvhBosse NKarlstadBeror helt på vilket försäkringsbolag du har idag.Atava, Ford Försäkring tex där kan kan du byta när du vill.Sveland endast på huvudförfallodagen.Dessa kommer jag på såhär på rak arm.Kika i pappren / ring o kolla.
April 6, 201015 yr Author comment_89970 Tack för svaret. (Nuvarande försäkringsbolag är If veteranbilsförsäkring). MvhBosse N
April 8, 201015 yr comment_90039 Du kan ju kolla min erfarenhet, så var noga innan du besiktigar. Se vidare på: viewtopic.php?f=2&t=20846Lycka till /Svedis
April 8, 201015 yr comment_90068 Hej.Det finns en s.k förförsäkring färdig hos Folksam förCMC medlemmar, den försäkringen är bra att flyttaöver till innan du gör en ansökan för försäkring i MHRF, om du har förförsäkringen i Folksam så är detsmidigare att flytta över till MHRF när den är godkänd
April 9, 201015 yr comment_90072 Men blir den inte godkänd så får man byta 2 gånger! Enklare att behålla sin nuvarande och skulle man få sin perfekta bil godkänd så flyttar man bara. Med de nya tolkningarna så är det nog klokare tror jag. /Svedis