Jump to content

Skillnader Rullande landsväg VS Rototest

Featured Replies

comment_90300

Detta har diskuterats ett antal ggr på Corvette klubbens forum.Det går tom att få olika resultat på samma dyno beroende på hur man kör bilen (svep alt. steady state mätning).

Här är en liten jämförelse och förklaring som Anders på R-tune lagt in.

Här är en som har mätt samma bil(Helt original Corvette C6, manuell -06) på sex olika dynos.

Sun Mahahaha: 400 HP

Dyno Dynamics: 335 HP

Rototest: 335 HP

Dynojet: 365 HP

Mustang: 345 HP

Dynapac: 400 HP

I USA är det Dynojet som är vanligast, i Europa är SUN vanligast. Av dessa dynos är det bara Rototest som kan kalibreras och man vet att 1Nm är 1Nm inom 1%, de övriga har inga kalibreringsmöjligheter. Av dynos med rullar är det bara Dyno Dynamics som verkar mäta rätt, de andra .....

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...