Daniel Linde Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Hej,Som topic lyder. Vad skilljer dessa åt.Att rototest är bättre har jag förstått. Men varför? Är nån bättre åt något håll?Som ni kanske sett så undersöker vi lite om effektmätning nu i sommar i Gävle/Dala/Uppsala området.// Danne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Det mest uppenbara, du kan inte slira på rullarna med rototest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusK Posted April 12, 2010 Report Share Posted April 12, 2010 Detta har diskuterats ett antal ggr på Corvette klubbens forum.Det går tom att få olika resultat på samma dyno beroende på hur man kör bilen (svep alt. steady state mätning).Här är en liten jämförelse och förklaring som Anders på R-tune lagt in.Här är en som har mätt samma bil(Helt original Corvette C6, manuell -06) på sex olika dynos.Sun Mahahaha: 400 HPDyno Dynamics: 335 HPRototest: 335 HPDynojet: 365 HPMustang: 345 HPDynapac: 400 HPI USA är det Dynojet som är vanligast, i Europa är SUN vanligast. Av dessa dynos är det bara Rototest som kan kalibreras och man vet att 1Nm är 1Nm inom 1%, de övriga har inga kalibreringsmöjligheter. Av dynos med rullar är det bara Dyno Dynamics som verkar mäta rätt, de andra ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.