ekeby April 16, 2010 Report April 16, 2010 är det vanligt att mustanger som importerats av en person för att säljas här hemma skriver den på en annan person tills den blivit såld ??? vågar man köpa en sådan bil av importören fast han ej står som ägare ?? Citera
Royen April 16, 2010 Report April 16, 2010 Det är knappast någon bra ide att ge personen några pengar i förväg i alla fall be honom att ta med den person som faktiskt är ägare till bilen vid köp tillfället o att den personen hat giltig leg med sig. Den personen måste ju ändå skriva på Pappret. Om du skulle köpa bilen o det sen visar sig att den riktiga ägaren inte alls ville sälja bilen så kommer personen antagligen få tbax bilen o du kommer få försöka anmäla o krävs pegarna tbax av han som sålde den. O den personen lär fförsvinna förbannat fort ur synhåll när han fått pengarna i näven.Ursäkta kluddandet. Skriver från telefonen Citera
Ashley Helena Terese April 16, 2010 Report April 16, 2010 är det vanligt att mustanger som importerats av en person för att säljas här hemma skriver den på en annan person tills den blivit såld ??? vågar man köpa en sådan bil av importören fast han ej står som ägare ??Håller med föregående talare:)- Du måste träffa personen ifråga kolla leg o allt annat som tillhör ett bilköp. Att han står som ägare att fordonet inte är förenat med leasing eller lån. ....osv! Citera
ekeby April 16, 2010 Author Report April 16, 2010 finns reg,bevis undertäcknat av ägaren + en fullmakt att den får säljas,,,,,, Citera
Ashley Helena Terese April 16, 2010 Report April 16, 2010 finns reg,bevis undertäcknat av ägaren + en fullmakt att den får säljas,,,,,,Är den bevittnad korrekt? Skulle ja vara du skulle ja kolla med en jurist för säkerhets skull eller få ett bombsäkert svar av nån på forumet.TA DET COOL O RUSA INTE IVÄG BARA ja höll på o gå på en nit när ja köpte Musse förra året. En snubbe som hade lågt pris, bilen var inte inregad i Sverige, ingen ursprungskoll gjord o han ville givetvis ha förskottsbetalt i form av handpenning men som sagty det var bara o tänka lite! Är det för bra för o vara sant , ta det lugnt!VAR SÄKER innan du rusar iväg! Hoppas det går vägen för dig o du blir Musse ägare!Be careful:) Citera
ekeby April 16, 2010 Author Report April 16, 2010 bilen är reg, och bes, + att jag tog en carfax,så det verkar vara ok iallafall, finns inte häller någon skuld på bilen,,,,,,,,,,, Citera
Ashley Helena Terese April 16, 2010 Report April 16, 2010 bilen är reg, och bes, + att jag tog en carfax,så det verkar vara ok iallafall, finns inte häller någon skuld på bilen,,,,,,,,,,,Hm det är massa pengar det handlar om:) jag kollade upp den personen ja skulle köpa av. Säljare ringde till slut upp mig så efter det Googlade namnet o det visade det sig att han då hade en skuld på ca 100tusen hos en bilfirma i östergötland o var stämd i tingsrätten. han hade också bytt mobilnummer som en Svensson byter skjortor:)Va ja vill säga är kolla allt du kan, var misstänksam. Har personen enskild firma. kan han konkat eller så? Bättre o vara för misstänksam en glad ihågen o bli utan bil i slutändan. Citera
ekeby April 16, 2010 Author Report April 16, 2010 ok,tack för synpunkterna,,,får fortsätta att forska, nä vill ju inte bli blåst på en massa pengar,, Citera
FastMagnus April 16, 2010 Report April 16, 2010 Akta dig; För mustanger från Ulricehamn finnes en MYCKET oseriös importör där som gärna snackar runt... Citera
Royen April 16, 2010 Report April 16, 2010 Se till att få kontakt med den riktiga ägaren helt enkelt. Det är enda sättet att få det korrekt fullmakten är bara giltig om den går att få bekräftat av ägaren o dom vittnena som ska Ha bevittna underskriften. Det finns många bilar att köpa och du borde kolla på att importera bil själv. Billigare och enormt utbud. Citera
amberman April 16, 2010 Report April 16, 2010 Betala ALDRIG till någon annan än den som ÄR registrerad på fordonet gå inte på några "dragningar" Om bekantar vänner eller kompisar till den som är regad på fordonet Citera
PerA April 16, 2010 Report April 16, 2010 skulle tippa på att de reggar den på kompisar bara för att slippa betala extra avgifter vid import. Om jag inte minns fel så får man bara importera en bil per år per person. Så förmodligen så är det någon som tagit hem en massa bilar men behöver folk som ska stå på ägare.Så det behöver inte vara lurt. Men viktigt ändå som de andra sagt att kolla upp att rätt ägare skriver på papprena etc Citera
Magnus Widell April 16, 2010 Report April 16, 2010 Rekommenderar att du reser till Florida, får en skön semester, köper bil, reggar in här hemma själv till rimliga kostnader. Räkna dock med 6 månader från köp i US till reggad och klar här hemma så blir du inte besviken om det går fortare. Gjorde detta i Okt/Nov 2009 och har nu en pärla i garaget till mycket rimliga kostnader utan något speciellt strul. Fördel resa på hösten är att priserna på resor är låga, boende billigt och det finns många Mustanger att kolla in då det är låg omsättning på bilar under hösten + att det är köparens marknad så det går att pruta rejält. Florida har den fördelen att det är en av USA:s rikaste stater och folk i allmänhet ser efter sina bilar och servar dem + att det finns gott om bilar att välja bland. Fick själv en massa bra tips från kompis som importerat många bilar själv genom åren. Transportlänk till Sverige finns. Kan vara behjälplig med pålitliga kontakter om så önskas (såna som har gjort det förr så att säga).Magnus WidellCMC 2501 Citera
Ashley Helena Terese April 17, 2010 Report April 17, 2010 Akta dig; För mustanger från Ulricehamn finnes en MYCKET oseriös importör där som gärna snackar runt...Det var den killen från Ulricehamn ja råka ut för. Hade skuld hos Håkan Prytz om ja inte missminner mig,kan varit nån annan, nära 100 lakanSom sagt håller med alla här! Citera
FastMagnus April 17, 2010 Report April 17, 2010 (redigerad) Akta dig; För mustanger från Ulricehamn finnes en MYCKET oseriös importör där som gärna snackar runt...Det var den killen från Ulricehamn ja råka ut för. Hade skuld hos Håkan Prytz om ja inte missminner mig,kan varit nån annan, nära 100 lakanSom sagt håller med alla här! Kör inte en meter med bilen innan du har kollat upp den ordentligt!! skruva ner innerskärmarna fram så du kan se ordentligt. Det står en Rocsh stage 3 här i Borås som han har lagat med keramisk metal efter han hade kapat upp innerskärmarna så dom kunde dra ner fronten i läge. Ändrade %s av %s (%s) Citera
ekeby April 29, 2010 Author Report April 29, 2010 bilen är nu köpt och står på mig,,,,,visade sig vara en ärlig människa som sålde den,,,kört en lång runda i kväll sol och + 20,,,,,fint, tack för alla tipps och råd, men nu är den MIN Citera
Recommended Posts