Jump to content

Recommended Posts

Första mustangen, första tråden.

Har en Mustang Convertible 66 med någorlunda nyrenoverad el-cab + ställning. Nu har jag problem med att få cabben hela vägen fram till vindrutan för att låsa den. Vänster sida går hyfsat enkelt, men höger sida är flera cm kvar till att jag får den på plats. Efter slit och drag så kan jag tvinga ner tappen i hålet och låsa den, men fortfarande så glappar den mellan cab och vindruta. Bör även tilläggas att på vänster sida så är knät över sidorutan inte rakt utan är lite V-formad, verkar som inte leden orkar sträcka ut riktigt.

Någon som kan hjälpa mig med var jag kan börja justera så att jag får fram den hela vägen utan att behöva tvinga den på plats. Även justering av sidorna mot sido- och bakre fönster. Alla tips mottages tacksamt till nybörjaren.

JohanC

Mustang Convertible 66 - 289 C4

• 3 weeks later...

Tack för ditt svar, Lennart.

Jag har fått till cabben ganska bra genom att fylla på olja och lufta cab-pumpen samt även skruva lite på excenterskruven. Nu får jag igen även höger sida utan att behöva dra och slita. Dock behöver jag hålla elmotorn till caben igång medan jag knäpper fast cabben med handtaget. :thumbup: