rent-a-racer Posted April 24, 2010 Report Share Posted April 24, 2010 Oljetrycksmätaren står konstant i botten.Den röda lampan i instrumentpanelen lyser. Ibland slocknar den i en halv sekund för att åter igen börja lysa. Har kört ca 25 km efter att den började lysa och blinka rött.Oljenivån på stickan är "Full".Tips?Kan det vara något så enkelt som jordfel. Var i så fall? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted April 25, 2010 Report Share Posted April 25, 2010 Hej.Vilken typ av motor och vilken årsmodell Mustang,det är olika givare till lampa och till mätare, låtersom du har någon form av givarfel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rent-a-racer Posted April 28, 2010 Author Report Share Posted April 28, 2010 Den röda lampan i instrumentpanelen lyser. Helljus. Oljetrycksmätaren står konstant i botten.Idag när jag startade bilen gick den upp till 1/4 en snabbis för att sedan sjunka till botten till läge L.Oljetrycksgivaren är ny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted April 28, 2010 Report Share Posted April 28, 2010 Har du knackningar i maskin lågt oljetryck kanbero på mycket, vilken typ av olja har du i maskin . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan cmc 1169 Posted April 29, 2010 Report Share Posted April 29, 2010 Hej, hur fungerar tankmätaren ?På min fungerar tank o oljetryck varannan gång jag startar bilen, tippar att det sitter i resistorn i instrumenten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted April 29, 2010 Report Share Posted April 29, 2010 Hej.Det finns en del information i sökfunktionen på forumet, kolla spänningsregulator, den har tilluppgift att hålla en låg och jämn strömstyrkatill instrument som tex tankmätare Ett tips är att du kollar ledningen som sitterpå tangivaren, den ledningen är jordledning,är kopplad på tankgivaren intill bensinslangpå tanken, det kan vara dålig kontackt,lossa och gör rent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan cmc 1169 Posted April 30, 2010 Report Share Posted April 30, 2010 Tack Lasse Det var inte meningen att hoppa in o få hjälp utan en tanke att hjälpa.Men skall kolla mina ledningar tids nock nu e de annat på gång.Ha en trevlig Valborg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts