simson May 1, 2010 Report May 1, 2010 Hallå! En fråga om service på min mustang . Jag har en klistrad etikett uppe i hörnet på vindrutan på förarsidan en ford etikett det står datum och milestal på den.Min fråga är .är bilen servad eller är det ett rekomenderat miltal för nästa service som står på etiketten? Citera
Hakan E May 2, 2010 Report May 2, 2010 Jag skulle tro att det är uppgiften på när de bytte olja senast.Jag har också en sådan på min, Pennzoil, date and mile. // Håkan Citera
Tredjespolare May 2, 2010 Report May 2, 2010 Jag hade också en sån på min GT , den angav körsträcka och datum vid senaste service. Tyvärr inget ifyllt i min bok , så exakt vad de gjorde vet jag inte. Citera
galanz May 2, 2010 Report May 2, 2010 bör nog vara när åtgärd är genomförd.....drive through service....5minde är ju inte så noga med service bok i usa om det ens finns... Citera
ekeby May 6, 2010 Report May 6, 2010 har ochså en sådan lapp i min ruta, där står next service och sen en datum och ett mailes tal,,,,så de måste vara uppskattning till nästa service,,,, Citera
Magnus Widell May 6, 2010 Report May 6, 2010 USA har inga serviceböcker. Etikett i rutan är det som gäller.Magnus Widell CMC 2501 Citera
Tredjespolare May 6, 2010 Report May 6, 2010 USA har jättefina böcker , felet är att de inte insett vikten av att dokumentera vad som är gjort och inte. I min fina bok med alla kontrollscheman är inte ens nybilsleveransen ifylld. Men som sagt tidigare , en jänkeservice är ofta motorolja å filter på 7,5 minuter. Citera
mrv8 May 6, 2010 Report May 6, 2010 Ja dom är roliga på den punkten.Som han jag köpte min av sa, service bok och skaratta för fullt sånt kör vi inte med här.Servar den inför varje Smog check var 90 dag och lägger service pappren i handskfaket när jag inte får in fler tar jag en näve och kastar sen fyller jag på igen. motorolja byt varje gång, brukar även låta dom byta alla oljor då och då i transmision m.m.Det som finns, finns där i bara att titta.Motorn är i kanon skick inget annat går igenom i Californiens smog checkOch mycket riktigt helt full proppat med service papper.Ja helt enkelt en riktigt skön american har inte varit med om en ärligare bil försäljare, sa inte enns allt extra han fixat på bilen.MvhMrV8 Citera
Tredjespolare May 6, 2010 Report May 6, 2010 Nu har vi visserligen väldigt bra soppa här , men att kassera en hel hink högkvalitativ motorolja efter 800 mil känns inte ok. Å då tänker jag inte på plånboken i första hand , utan på de ändliga resurser planeten tillhandahåller... Citera
INGENG May 7, 2010 Report May 7, 2010 På min " lapp i rutan" står det: next oil change due 10000 miles, next tire rotation due 10000 miles.Detta betyder, på normalsvensk prosa: nästa oljebyte och däckrotation vid 10000 miles (1600 mil)....Lappen är ditsatt vid oljebytet som utfördes, i USA, vid 5000 miles, ett system som passar utmärkt för ett land där bilarna är rena förbrukningsvarorna.Se på fan, jag kan använda både små och stora bokstäver, och därtill stava rätt.IE Citera
Recommended Posts