mrhaggiz Posted May 3, 2010 Report Share Posted May 3, 2010 Automatlådan på min 67 har sedan jag köpte den varit lite orolig vid växlingar då den hugger ganska mycket när den växlar ner.Dock har alla lägen funkat klanderfritt samt inga missljud.Idag när den skulle backas ur garaget så var det som om "backläget" var borta. Alla andra lägen funkar, men när jag lägger den i "R" så händer inget Jag kan köra i "D" utan problem och oljan är OK då jag bytte förra året.Är detta ett kännt problem?Tacksam för svar.MvhAndreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dana Posted May 4, 2010 Report Share Posted May 4, 2010 Hej Andreas.Dessa faktorer kan påverka att den ej driver i R backläge,Fel på länkage.. Men det är väl inte ändrat..Low-reverse band.. bandet har gett uppLow-reverse servo.. kopplar ej riktigt, servo kolven spänner ej bandet runt kopplingen.ventilhuset .. läckage kärvning i slider ,föroreningar.kontrollera även så att vacumslangen sitter på modulatorn bak på lådan,Vad man kan göra är att lossa tråget och ta ner ventilhuset varefter man kan gå in med tryckluft i de olika kanalerna för att se om man får någon rörelse på low-reverse servo och se så att det fungerar..Låter värre än vad det är..Hälsn Dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts