Jump to content

Recommended Posts

Hej,

Har en 68:a med 289 och Holley 4V förgasare som tenderar att bli sur på tomgång. Kan detta ha med felaktiga tändstift att göra? Och kan någon rekommendera några bra eller vilka tändstift man skall ha?

Tror också att den kan vara lite trimmad men är inte säker.

Vidare verkar chokespjället inte gå tillbaka helt, reglaget "fjädrar" i botten. Har tryckt tillbaka helt med fingret vid förgasaren. Verkar gå lite trögt sista biten och wirehöljet flexar. Den surar dock till ändå på tomgång även om jag trycker tillbaka helt med fingret.

Också, hur vet man att generatorn laddar? Instrumentet står alltid på samma ställe och verkar inte ge utslag (pekar rakt ned) oavsett varvtal eller belastning.

Hälsningar,

Bengt

Jag skulle börja med att kolla att tändningen är rätt.Då tror ja att hon kommer att hoppa till utan att sura.

Ta en volmätare och kolla om den laddar. Ska stå på 14v när bilen står på tomgång.

Kollade med voltmeter och den visar ca. 12,6 volt på tomgång. Varvar man upp lite stiger det till 13,5 ca. Så laddar gör den ju men inte helt bra tydligen.

Hälsn och tack för tips.

Bengt

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...