Jump to content

Milodon vs ARP


Recommended Posts

Har Milodon samma kvalite som ARP?? Jag vill ha pinnbultar till vevlageröverfallen och undrar om ARP verkligen är bättre än ex. milodon :idea:

Link to comment
Share on other sites

Inte omöjligt att det är ARP som gjort Milodon...Har kikat lite på specifikationerna och i det här fallet så skiljer det ingenting (190.000psi) men ARP beskriver tillverkningen och materialet väldigt bra och jag hittar inget på Milodon.

Jag har sett nya bultar (ProComp) som hade väldigt "vassa" gängor vilket för mig betyder att gängorna är sträckta eller fel skurna och jag vill inte köpa nya delar som inte är rätt från början, nu är väl Milodon förhoppningsvis bättre än ProComp (?) men jag köper nog ARP för säkerhets skull (som alla andra :roll: )

Jag vill ha "windage tray" på min motor och märket på bultarna borde väl inte ha någon praktisk betydelse, avståndet mellan överfallen kan ju inte skilja något ;)

Link to comment
Share on other sites

Pro Comp...... :-- Det var bara ett avskräckande ytterligt exempel ;) Jag vill bara ha "bra" delar och det behöver inte vara det som det görs mest reklam för för tillfället :roll: Men tack för påpekandet ;)

Milodon var ju bland det "häftigaste" man kunde köpa för 25år sedan och det är väl fortfarande bra grejer får man väl hoppas.

Link to comment
Share on other sites

Pro Comp är nytt, sortimentet består till stor del av kina-stuff. Nice..... :twisted::wtf::twisted::wtf:

Milodon- varumärket har varit med länge, liksom Hurst, Moroso, etc etc. Visserligen finns det skräp bland dessa också, men-men..... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...