Nicklas May 13, 2010 Report May 13, 2010 HejHar lite problem med att få bakrutan tät på min fastback -67. Jag får dit rutan utan problem men den läcker som ett såll. Har försökt 2 gånger nu med samma kassa resultat.Hur ska man bära sig åt med tätningsmassan? Först montera jag dit rutan utan i tron om att man kunde spruta in det mellan gummilisten efteråt men det visade sig att jag inte kom åt. Sen tog jag ur rutan, spruta i tätningen i kanten på gummilisten, sen la jag i snöret och montera. Men resultatet blev nästan lika dåligt. Vet inte vad jag gör för fel, kanske har jag för dåligt med tätningsmassa?Förresten kan man montera gummilisten fel? Blev lite fundersam om man kan vända listen fel. Ska den tjocka sidan av gummilisten vara inåt eller utåt?MVH Nicklas Citera
FastMagnus May 13, 2010 Report May 13, 2010 har monterat min utan massa i mellan och den är tät. kommer inte ihåg vändning på listen men vill minnas att det var naturligt åt vilket håll den skulle vara Citera
Recommended Posts