berne April 9, 2004 Report April 9, 2004 Backen fastnar och hela lådan låser sig, trots att jag justerat in växelsegmenten efter alla konstens regler. Då skulle ju länkagen stå rätt, men backen fastnar ändå! Muttrarna är "i bott i justeringsspåren på länkagen, så det finns inte mera att ge på där. Finns det någon annan justeringsmöjlighet? Bilen går ju inte längre att köra med och säsongen är här!! Någon som vet vad det kan vara? 4vxl man Borg-Warner på HT-65 Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 10, 2004 Report April 10, 2004 Hej.Du måste lossa alla armar innan du justerar, lossaarmarna på växel segmentet stoppa in en borr sompassar i centreringshålet får inte glappa mycketjustera och drag åt. Låt borren sitta kvar i segmentet lossa armarna pålådan kolla lägena med hjälp av händerna alltsåvicka på reglaget som kommer ur lådan så attdu hittar neutral läget på reglage för 1an-2an sedangör du samma på reglaget för 3an-4an sist såkollar du att back reglaget så att det ligger i fri läget drag åt alla reglagen. Nu skall det fungera, de segmentet som brukar strulatill det är det för backen, det måste vara rätt justerat.Om du har otur att inte få det att fungera så kanskedu får göra om det igen. Det är mycket vanligt också att växespaken är tjurigpå backen, ibland kan man få vara agressiv då manlägger ur backen man får nästan slå ur spaken föratt segmentet skall hamna i ett neutralt läge. Citera
berne April 11, 2004 Author Report April 11, 2004 Tack än en gång Lars! Jag har inte lossat på lådan, när jag justerat. Prövar detta först innan jag ev. går vidare. Citera
Recommended Posts