Jump to content

Recommended Posts

Mussen rullar juh året runt...

Har idag ett K&N filter i originalboxen (dvs ingen direkt uppgradering...)

Men om man byter till ett öppet luftfilter, hur pass illa är det på vintern, med allt slask och grus och grejer?

/Jocce

ja då blir det att rengöra oftare eller byta filter oftare beroende på vad för typ du väljer

Hur pass mycket oftare?

Finns det nån sorts "extrafilter" man kan sätta på utanpå, typ tygfilter eller liknande, under vintersäsongen?

/Jocce

du det är så inviduellt så de får man hålla koll på själv

vissa ser ut som, ja

och andra hur fräscha som helst

alternativet är ju att köra original på vintern och öppet på sommaren tar ju inte många minuter att byta dem :thumbup:

Hur mycket kör du under vinterhalvåret? Om bilen rullar mycket, får du göra rent det öppna filtret därefter eftersom saltet märks direkt. Ta en vana att kolla filtret varje vecka men jag hade föredragit att köra original på vintern.

Jag kör öppet på BMW:n året runt och märker ingen större nedsmutsning på vintern än på sommaren. Det är ju inte precis så att det sprutar in slask i motorrummet. Jag har dock köpt ett extrafilter som man trär över filtret men det har jag också på året runt. Sådana finns original K&N som tillbehör i olika storlekar för att passa olika filter.