Jump to content

Problem vid byte av Shaker500 till ny JVC


MickeBus

Recommended Posts

Har länge velat byta ut originalstereon. Tog steget och köpte mig en JVC.

Har inköpt monteringsdetaljer och ford kablage MEN inte f*n startade den nya stereon som den borde.

Det finns även en liten kontakt där det finns två små sladdar (benämns: MS can +, resp MS can -) som jag ej vet vad jag ska göra med. Verkar dock som om de behövs annars startar inte originalstereon upp. En tanke som slår mig är om det behövs något förkopplingsmotstånd eller ej??

Någon som kan hjälpa till?

Link to comment
Share on other sites

OK, då förstår jag!! TACK!

Men varför fungerar inte den gamla original stereon om inte denna CAN-bus är inpluggad?

Den nya stereon fungerar inte heller utan inpluggad CAN-bus, MEN pluggar jag in CAN-bussen på den gamla stereon och kopplar in den nya stereon så funkar det men vad f*n jag kan ju inte åka omkring med två stereos...

Vad göra?

Link to comment
Share on other sites

Man gjorde en ändring 2007 (tror jag) då är inte pin 2 i den stora kontakten ansluten längre som tidigare var Accessory 12 Volt (tändning på).

See kopplingsschema här

http://mustangforums.com/forum/2005-2011-mustangs/567811-2006-shaker-500-to-2007-need-a-bit-of-help.html

Så om din mustang är 2007 eller nyare måste den signalen tas från något annat ställe.

Link to comment
Share on other sites

Tack jaobr!

Kopplade tändningstråden till konstant 12V+ så nu får jag stänga av stereon varje gång jag lämnar bilen men det kan jag leva med! Bra blev det iaf och vilken skillnad på ljud det blev! UNDERBART!!

(en säkring till fönsterhissarna gick sönder men nu bytt)

Tack ALLA för excellent hjälp! :thumbup:

Grymt forum!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...