Dr_Olsson June 24, 2010 Report June 24, 2010 Nu är det så att bilen är provstartad och bestyckning har börjat ta tid. Jag har kollat vakuum och fick typ 8-9 på tomgång med driven i och runt 11 med P. vilket säger mig att jag ska ha en 4,5 tillskotsventil. munstycken har jag en hel drös, men känner inte att det är värt att prova under 62 och över 68, den hostar ändå lite vid gaspådra, men går som en klocka på tomgång och mer gas. så jag tror nu att det kan vara acc.munstycket som är av fel storlek. nu sitter .25 i, tänkte köpa .28 &.31 och testa. Men jag såg att dom kommer med och utan rör, nu har jag utan. Vad kan rören göra för skillnad? Dom med rör va lite dyrare, är det värt att lägga pengar på dom tro?289:an är lite trimmad och är bänkad till runda 270-275. Citera
CMC 1061 Berra June 28, 2010 Report June 28, 2010 Varför inte prova och läsa stift. Det kan vara en bra ide. Då kan du testa att gå ner två steg i tagen på primären. Sekundären kan du lugna dig med. tills du ser att det är rätt förbränning på primären. Sedan kan du fortsätta på sekundären. Men ha alltid mer på sekundären så du får mer soppa där. Du kan även kolla att kammen till accpumpen följer som den ska. Ibland har den en aning fördröjning innan den rör på sig. Då kan man justera den så den följer bättre. Var noga med flottör nivån i husen. Där kan man med få för mycket om den är hög. Tycker nog det är dom enklaste lösningarna. Till en början.Berra Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.