Jump to content

Dragrace 6/7 Mantorp park


Recommended Posts

Nu på Tisdag är det dags för årets första dragrace med MK5100,402m med tidtagning.Inget inträde bara att sätta sig på läktaren,körning kl.17,00-20,00.Några cmc medlemar kommer att köra,tyvärr hinner jag inte få hem delarna till bakaxeln så det blir att köra enhjulsdrivet med för hög utv,även denna gång :?http://www.5100.se/ MVH Stjernberg.

Link to comment
Share on other sites

Förbannat :evil: !

Såg fram emot att få en tid på 402 M, har förvisso G-tech mätare (tar 0-100, 201, 402M) men köra 402 på gatan är jag för klok/gammal för.

Ser inte ut att finnas något större intresse från 5100 att hålla dragracing igång (bara två tillfällen i År varav ett redan är inställt), kanske behövs lite rattlås-racers som engagerar sej :?: .

/Edeson

Link to comment
Share on other sites

Det är konstigt att man medelar att det ska asfalteras 2 dagar innan körning...annars kunde vi kört utan tidtagning........men det är ju konstigt att folk inte föranmäler sig till evenemanget.Men som dom säger i 5100 det är alltför få som ställer upp som funktionärer från dragrace-folket,på dom 2 senaste banracing körningarna var vi bara 4st av ca 20st funktionärer mycket dåligt!! Vi får väl hoppas att körningen i Augusti blir av,även back to basic går ju att köra. MVH Stjernberg

Link to comment
Share on other sites

Har nu fått förklaringen till den inställda körningen stjernberg skrev:

Är det Mantorp park som stoppat dagens körning?kort varsel isåfall,eller är det pga få föranmälningar,kanske många som tänkt anmäla sig på plats?Hur som helst syntes det inte ett spår av något arbete på startplattan kl,13,30 idag! (tisd) Med undrande hälsn,Stjernberg.

Det är vi i styrelsen som tagit beslut på detta. en av orsakerna är att mantorp planerat beläggnings arbete men vi inte vet när. start plattan är nermonterad och det finns bla inget vatten. kablage till tidtagningen är upphängd i bron över starten och inte så lätta att koppla på i det läget. Sen kommer vi till det att det är för få anmälda, ja en av orsakerna var att vi hade 14 föranmälda och 7 betalda tisd 29/6. blev inte fler ju mer veckan gick.Inför banracingdagarna så har vi i regel ca 60 anmälda och ca 20-40 bet en vecka innan körningen och mellan 50-80 bilar på körningen.Något fel måste vi göra bevisligen när man inte kan få mer än 7 betalda och 14 anmälda till en kvällskörning med tidtagning på 402m.

Ja jag kanske låter bitter och det ska ni veta att jag är! har Krigat för detta att få köra lagligt på mantorp i många år men känner att det vi får tilbaka i klubben är mest gnäll om för få körtillfällen. kan bara upplysa yterligare en gång om att det finns i stort sätt hur mycket tid som helst till körning på mantorp, detta är något som tex jan forslind framhöll på våra möten under vintern och vilket jag också hävdat. Sen att vi inte gick ut med mer än 2 datum till att börja med har ingen betydelse. detta gör vi med bandagarna med. vi väntar med att gå ut med alla datum för att kunna uppdatera sidan med info då och då. Sedan har vi gått ut med fler datum för bankörningarna bla för att vi har fler långväga gäster som kanske behöver planera sina tillfällen att köra.

Att sedan få förklaringen att "jag har inte haft tid att vara med och hjälpa till, för att jag vart tvungen att vara i garaget och meka klart min bil"

Det köper inte jag! vilka skulle inte vilja vara i garaget och få klart sin bil? Sebbe skulle nog mer än gärna vara i garaget och få ut sin bil så han med kan köra. jimmy hade nog mer än gärna vart i garaget för att kunna vara med han med. själv så har jag med fått lägga mitt garage projekt åt sidan för att kunna "serva" er med körning på mantorp. All tid vi kunnat vara med våra fruar och barn istället för att jobba dag och natt med driva en klubb framåt som ialf vissa bara skiter i vad vi gör för dom.

Nej själv så vet jag inte om jag orkar mer kvällskörning med dragracing. sitter mer och mer och funderar på om det inte är bättre att bara skita i det och göra saker för dom i klubben som uppskattar det vi gör.

Nu hackar jag inte på dig sjärnberg eller på nån av er andra som faktiskt hjälp till från dragracing sidan detta år.Ni är 4st totalt och ni vet vilka ni är, ni ska känna er lika hedersfulla som ni andra ska känna er skamsna.

Nej får helt enkelt hitta på nåt för er, i övrigt ger jag upp!

MVH en väldigt uppgiven och besviken Peter "elvis" sandström

Styrelsen

Efter den förklaringen förstår man ju beslutet,här har vi möjlighet att få köra på en riktig dragstrip med tidtagning och en förening som ordnar allt till en mycket låg avgift!!Så ni som är motorsportintresserade, bli medlemar i MK 5100 så vi kanske kan påverka styrelsens beslut.Det arrangeras även bankörning för er som kan svänga med era bilar :shifty: Ps.man behöver inte ha en "racerbil" för att köra det är kul ändå :D:) MVH Stjernberg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...