Lars805 July 6, 2010 Report July 6, 2010 Hej !Jag har problem med att blinkersspaken inte "hänger kvar" om jag blinkar vänster men funkar felfritt till höger.Jag lyfte bort ratten och kollade det ser ut som att alla 4 "hakarna" är hela men dom vänstra "hakarna" inte hakar i varandra.Bilen är en -67 cup. med tilt and swing-away wheel och jag hittar inga reservdelar till den typen av rattstång.Att värma plasten och försöka rikta "hakarna" eller att fila på upphaket är väl dömt att misslyckas kan tänka.Skulle det passa med "hakar" från någon annan bilmodell eller kanske en annan årsmodell av Mustang ?Kanske finns det en repsats någonstans nytillverkad eller NOS och vad får man betala för en sådan ?Är det någon som har något bra tips ?Hälsn Lars Citera
Jorma T. Pagander July 12, 2010 Report July 12, 2010 Hej LarsJag har en NOS C7ZZ-13341-E till en 1967 med tiltratt.Kolla i NPD-katalogen efter "turn-signal" så får du en uppfattning av vad det är. En repro kostar $149,95.Är det vad du saknar så hör av dig till Jorma i Hamburgsund på 0708-824763.Mvh Jorma Citera
CMC-49 July 13, 2010 Report July 13, 2010 Hej Tord cmc:1har en till -68Maila honom och fråga om den finns kvar.... Citera
Lars805 July 26, 2010 Author Report July 26, 2010 Ett stort tack för hjälpen jag har fått och ett speciellt tack till Jorma som ville sälja sin orginal platta det var exakt rätt och dessutom en NOS del. Nu funkar det igen det var lite krångligt att få ut stiften ur den gammla plastkontaken men annars gick det utan problem.Tack för hjälpen Hälsningar Lars Citera
Recommended Posts