Jump to content

Featured Replies

comment_94659

Hejsan, ska som ni kanske förstår ta mustangen till nästa steg efter att

helblästrat och CA-primat henne.

Ska börja laga upp allt som är tveksamt och tänkte höra med er om ni har

lust att berätta för mig vilka hål som ska vara kvar i torpedväggen och

vilka som jag kan lägga igen för att få en snygg torped.

bilden är en -66ht med servo

1249759025_resized.jpg

Önskar mera info är det bara att fråga.

comment_94662

Hej,

med tanke på att man kan se dagsljuset genom torpedplåten så undrar jag hur plåten under ser ut, finns stosarna som skall hålla vattnet borta från fossingarna kvar? Om inte så har du 120 punktsvetsar att borra ut. Vilka hål du kan lägga igen för övrigt beror på om du tänker bygga om bilen eller inte. De rektangulära hålen kan man ex skippa om man drar elen på annat sätt (ex i hjulhusen).

mvh, Mats

comment_94707

Hej,

skall du originalrestaurera den så tror jag inte att några hål går bort som det såg ut från motorrumssidan. Vad jag menade är de stosar/kragar som du kan känna (om de finns kvar) om du sticker upp handen underifrån i de stora hålen där friskluften kommer in i bilen. Eftersom regnvatten rinner ner i luftintagen så måste de finnas där för att inte vattnet skall fortsätta ner i kupén. De var i svartplåt därför rostade de ofta bort helt. Det finns reparationsplåtar men då måste man ta av överdelen först.

mvh, Mats

post-20-144839108627_thumb.jpgDSCN1572.JPG[/attachment:3idk2gx4]

DSCN4492.JPG[/attachment:3idk2gx4]

• Author
comment_94736

Aha det sitter så där "bara"

Jag måste laga upp förarsidan på min kaross, men tar säkert båda om jag väl gör det på det där sättet

Vart köper man dom där plåtarna? är det dessa på tex VP - "M136L Torpedplåt vent,uttag 64-68 Vä" ?

Tack för bra bilder förresten, hjälper riktigt mycket :thumbup:

• Author
comment_94865

sådär, nu återstår det bara att ragga tag på ny plåt.

Köpte en svetsborr på wurth, den kostade dock 320:- men helt klart värd varenda krona.

Ett sjujäkla jobb att få loss alla punkter helt men det var värt det, hade inte känts bra att lämna det så där under.

1279452547_resized.jpg