hank471 July 19, 2010 Report July 19, 2010 Håller på att dra ett nytt elsystem från American Auto Wireing i min FB -66 men hittar inget i deras instruktioner om vilken kabel som går till I-kontakten på startrelät. Om jag kan tyda detta el-schemat rätt så skall det gå en kabel från I till både tändspolen o batteri kontakten på tändningslåset. http://www.hammar.dyndns.org/wiring/1966/66ignit.jpgStämmer det? nån som vet?mvh Henrik Citera
mnilsson July 19, 2010 Report July 19, 2010 Hej,skulle tro att det har med att den kopplar förbi förkopplingsmotståndet till tändspolen när man startar. Kolla de bifogade filerna, det är mer som ett riktigt schema.mvh, MatsPSBytte till modern starter och pertronix tändning, då blev jag av med både startrelä och förkopplingsmotstånd.DS Citera
hank471 August 10, 2010 Author Report August 10, 2010 Tack för svaret Mats.Efter lite pill så fick jag igång henne igen. Citera
Svedis August 10, 2010 Report August 10, 2010 med risk jag minns fel men...: Från tändlåset går den till "S" som sluter relät (dvs kräm till startmotorn) När spolen är sluten, skickar den (som Mats skrev) 12 V från "I" till tändspolen (för kraftigare gnista i startögonblicket). När du släpper startlägen, öppnar relät och du får din normala spänning (ca 8 V) till tändspolen från tändlåset. Citera
Recommended Posts