Jump to content

Recommended Posts

Hej,

skulle tro att det har med att den kopplar förbi förkopplingsmotståndet till tändspolen när man startar. Kolla de bifogade filerna, det är mer som ett riktigt schema.

mvh, Mats

PS

Bytte till modern starter och pertronix tändning, då blev jag av med både startrelä och förkopplingsmotstånd.

DS

  • 3 weeks later...

med risk jag minns fel men...: Från tändlåset går den till "S" som sluter relät (dvs kräm till startmotorn) När spolen är sluten, skickar den (som Mats skrev) 12 V från "I" till tändspolen (för kraftigare gnista i startögonblicket). När du släpper startlägen, öppnar relät och du får din normala spänning (ca 8 V) till tändspolen från tändlåset.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...