MrTurbo_1645 July 21, 2010 Report July 21, 2010 Kanske bara jag som är kinkig men har precis "försökt" montera nya skärmemblem tillverkade KSR. Vilken SKIT!Två av dem gick piggarna av på för att de inte matchade hålen riktigt och de där stans plastplupparna somskall hålla bokstäverna var sämsta dyngan jag stött på. Ändå har de " Ford Official Licensed Product" märke.Det måste missbrukas något fruktansvärt! Aldrig mer KSR grejer....Monterat emblem från Scott Drake på övriga ställen på bilen och de har passat som en dröms samt haft desmå plåtclips att montera dem med som motsvarar original. Snabbt och enkelt. Kommer köpa nya emblem till skärmarna och slänga KSR i soptunnan àla Sverker. Citera
Per Berglund July 21, 2010 Report July 21, 2010 Så sant! Ett tips i samband med detta är att helt enkelt bryta av pinnarna på emblemen.Alltså skit i clipsen helt!Sen klippa små bitar av stark dubbelhäftande tejp och montera på baksidan av emblemet.Sitter snyggare och stabilare. Speciellt de M U S T A N G bokstäverna på bakluckan Citera
MrTurbo_1645 July 21, 2010 Author Report July 21, 2010 Hum, kanske ska köra så. Möjligheten att få bokstäverna RAKT känns ju större med då... Citera
Per Berglund July 21, 2010 Report July 21, 2010 Föresten själva "piggarna" kan ju sitta kvar eftersom hålen i karossen är så pass stora att det går att justera in emblemet rätt bra innan tejpen får kontakt med plåten.Men för dom som köper ny plåt så finns ju inte dessa hål och då är det bättre att ta bort piggarna och köra med enbart tejp. Citera
awikst July 22, 2010 Report July 22, 2010 Något bra tips på bra dubbehäftande tejp? Skall ju helst sitta kvar ett antal tvättar osv.Jag kör för tillfället runt i en "MUS ANG".T ét ligger någonstans mellan Jönköping och Karlsborg efter förra årets American Power Tour.// Anders Citera
Per Berglund July 22, 2010 Report July 22, 2010 Jag köpte på bygghandel.En liten rulle med genomskinlig tejp så den inte syns så välTror det är denna http://www.gsoneurope.se/produkt.asp?PK_Id=7&Item_PK_Id=85&Art_PK_Id=337Kör min med högtryckstvätt och de sitter!!!Kolla på Bauhaus, K-Rauta eller liknandeJag har lösa begagnade bokstäver ifall du behöver Citera
MOS July 24, 2010 Report July 24, 2010 Biltema har:http://www.biltema.se/sv/Kontor---Tekni ... ande-tejp//MOS Citera
pools July 26, 2010 Report July 26, 2010 Mekonomen har den här: Artikelnr: 40-VST4100Artikel: Dubbelhäftande tejpBredd: 30x30 mmText: 8 stInfo: Dubbelhäftande superstarka transparenta pads,8st pads mått 30x30x1mmKan ersätta lim, skruv, nitningpå metaller, glas, lackerat trä, kompositmaterial, plaster m.m.Info: VitPris: 45.00 krSök på artikelnumret.Mvh.pools Citera
pools August 7, 2010 Report August 7, 2010 Kollade denna tråd igen, och kom ihåg en grej.När jag köpte min Musse för elva år sen, fannsinte bokstäverna på bakluckan. Då var inte dettaforum så välutvecklat som det är nu. I alla fall, jag var ofta inne på det AmerikanskaMustangforumet som fanns då.Jag ställde där en fråga om placeringen av dombokstäverna som ska sitta på bakluckan. En killesvarade att han hade en "mall" i form av en remsaav en tapet. OK, han kunde skicka mej denom jag bara uppgav adress. En vecka senare hadejag den i min hand. Jag behövde inte ens ersättahonom med portot. Jag försökte insistera att betalaåtminstone för portot, men han blev nästa irriteradav min påstridighet. Han sa bara att "we Mustangersstick together" Skickade honom i alla fall ett vykortfrån Vindeln. Det var en trevlig erfarenhet av Mustangfolket i USA.Mvh.pools Citera
Recommended Posts