PatricF July 31, 2010 Report July 31, 2010 Jag tänkte försöka byta packningen mellan bensin och tankröret på min Mustang -95. Finns det någon vänlig person som kan tipsa mig om enklaste sättet att fixa detta på. Är själv inte speciellt van att "meka" men jag har en kompis som kan hjälpa mig om det behövs. Jag tänkte försöka själv om det är någorlunda enkelt först! Vill lära mig att pyssla om bilen i största mån själv Citera
#Lindblom August 1, 2010 Report August 1, 2010 Jag gjorde det för ett par veckor sedan på min 01:a. Det va lite omständigare än vad jag hade trott. Lossade först röret i de bultar som sitter uppe vid tanklocket. Sedan lossade jag de som sitter i bagageluckans golv (där röret fortsätter ner under bilen). Tyärr räckte inte det för att få ut röret som går ner i tanken. Slutade därför med att jag fick lossa tanken och då fick jag ut röret och kunde sätta i den nya packningen. Lycka till!!MVH Jonas Citera
freddan302 August 1, 2010 Report August 1, 2010 Jag behövde bara lossa tanken, var lite bökigt för röret går ner i tanken ganska långt... Citera
PatricF August 2, 2010 Author Report August 2, 2010 TACK för tipsen... Måste fixa det denna vecka och med dessa tips så borde det ordna sig ! Citera
PatricF August 17, 2010 Author Report August 17, 2010 Tack än en gång för tipsen! Vi fixade det under ett par timmar i garaget . Fick sänka ner bensintanken o skjuta den i sid led innan vi fick ut röret men det löste sig och nu sitter allt på plats. Känns bra att ha fixat detta eftersom man är en glad amatör !!! Citera
Recommended Posts