Jump to content

Recommended Posts

Hej. Har en Mustang 66'a med en 302 från 68'. Är inte riktigt hemma på just trimning av motorer. Någon som har något förslag om hur man kan "locka" ut de sista hästarna?? Ska inte vara någon moster trimm utan bara något litet. Hur och vad ska jag göra, och vad bör jag tänka på etc.

Tack på förhand!

Mvh Niklas

Ps. Kan någon ge en bra rekomendation av förgasare??

  • 4 months later...

8) Hej

Jag har en fin och preppad (trick kit m.m.) Holley 600 vakum förgasare över, efter det att jag har gått över till insprutning. Funkar kanon på en något trimmad 302:a . Pris 1000:-

Är det en fyrportare :::::_

8) Hej

Jag har en fin och preppad (trick kit m.m.) Holley 600 vakum förgasare över, efter det att jag har gått över till insprutning. Funkar kanon på en något trimmad 302:a . Pris 1000:-

Tillverkare av eftermarknadsprylar som tex EDELBROCK har hela kit för detta.

Kamaxel, insug och förgasare är komponenter som behöver bytas ut. Headers och grövre avgassystem behövs också om vall få över 280-300 HK. Tänk på att när man byter kamaxel behövs lyftare, ventilfjädrar och kamdrivning också bytas. Vill du endast ha en 20-30 HK extra räcker det nog att byta insug och förgasare, inte speciellt dyrt (om du hittar begagnade prylar) eller svårt.

/Magnus, CMC644

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...