Leijon CMC 855 April 10, 2003 Report April 10, 2003 Hej. Har en Mustang 66'a med en 302 från 68'. Är inte riktigt hemma på just trimning av motorer. Någon som har något förslag om hur man kan "locka" ut de sista hästarna?? Ska inte vara någon moster trimm utan bara något litet. Hur och vad ska jag göra, och vad bör jag tänka på etc.Tack på förhand!Mvh NiklasPs. Kan någon ge en bra rekomendation av förgasare?? Citera
christer_s August 12, 2003 Report August 12, 2003 Hej Jag har en fin och preppad (trick kit m.m.) Holley 600 vakum förgasare över, efter det att jag har gått över till insprutning. Funkar kanon på en något trimmad 302:a . Pris 1000:- Citera
cmc 49 August 12, 2003 Report August 12, 2003 Är det en fyrportare :::::_ Hej Jag har en fin och preppad (trick kit m.m.) Holley 600 vakum förgasare över, efter det att jag har gått över till insprutning. Funkar kanon på en något trimmad 302:a . Pris 1000:- Citera
Magnus C August 15, 2003 Report August 15, 2003 Tillverkare av eftermarknadsprylar som tex EDELBROCK har hela kit för detta.Kamaxel, insug och förgasare är komponenter som behöver bytas ut. Headers och grövre avgassystem behövs också om vall få över 280-300 HK. Tänk på att när man byter kamaxel behövs lyftare, ventilfjädrar och kamdrivning också bytas. Vill du endast ha en 20-30 HK extra räcker det nog att byta insug och förgasare, inte speciellt dyrt (om du hittar begagnade prylar) eller svårt./Magnus, CMC644 Citera
Recommended Posts