vontrapp August 4, 2010 Report August 4, 2010 hej har demonterat min toploader låda och märkte då att jag inte har ngt spel på urtrampningslagret.vad ska de vara för spel (har de gammla mekaniska lenkaget), för de ska väll vara ett spel? Citera
bosewallius August 4, 2010 Report August 4, 2010 Nu är jag lite förvirrad, men hur vet du att du inte har något spelmed lådan bortmonterad. Vilken årsmodell har du?Mvh Bosse Citera
vontrapp August 5, 2010 Author Report August 5, 2010 jag har bara demonterat lådan inte sprängkåpan, bilen är en 66a Citera
bosewallius August 5, 2010 Report August 5, 2010 Javisst, men lagret rör sig en väldigt kort bit på lådans ingående axeloch spelet kan bara testas med allt ihopsatt med ett bladmått på 66:an vid justerings-muttern och sluttesten med motorn igång vid ca 3000 varv. Spelet mäts vid pedalen och man trycker tills man hör lagret börjar snurra och jämför höjdskillnaden mot golvet. Om jag inte missminner mig skall denna skillnad vara 7/8"-1 1/8".Mvh Bosse Citera
Recommended Posts