Gtttggg August 6, 2010 Report August 6, 2010 När man öppnar dörren oavsett sida, åker rutan ner något och när dörren stängs, åker rutan upp helt igen av sig själv. När bilen har stått under vintern utan batteri inkopplat, behöver man kalibriera rutorna så de fungerar som de gör i dagsläget efter batteriet är inkopplat igen till våren? Jag har läst genom manualboken som medföljer bilen men hittade inget om det. Bara att motorn ska vara igång tills full temperatur och köras minst 16 km etc om batteriet har varit urkopplat eller batteribyte. Alltså relearn som det står i boken. Citera
Daniel Linde August 6, 2010 Report August 6, 2010 Ibland kan man behöva kalibrera om rutorna.Hänt en gång för mig på 3 år.Ta hjälp av någon man måste vara två!1. Förbered att skruva av minuspolen på batteriet2. Sätt dig i förastolen och stäng dörren.3. Tryck ner sidorutan.4. Tag av minuspolen från batteriet så att sidorutan stannar ungefär halvvägs5. Sätt tillbaka minuspolen6. Tryck ner fönsterhissknappen så att rutan åker i botten. Håll kvar i 2 sekunder.7. Tryck upp rutan så att den åker upp i sitt översta läge. Håll kvar i 2 sekunder.8. Klart. Citera
PerA August 6, 2010 Report August 6, 2010 För mig när inte rutorna inte åkt upp ordentligt så har det räckt med steg sex och sju. Så börja att testa med det! Citera
Gtttggg August 6, 2010 Author Report August 6, 2010 Steg sex och sju känner jag igen från instruktionsboken. Jag har inga problem med rutorna nu men ville veta om det behövs kalibrering till våren då batteriet kopplas på igen. Det blir första gången jag ställer undan nya bilen den här kommande vinter. Citera
Corvette August 6, 2010 Report August 6, 2010 tar alltid av batteriet på vintern och har aldrig haft det problemetman kan inte säga att det är relaterat till att man tar loss batteriet utan det problemet kan hända när som helst Citera
Pierre h August 6, 2010 Report August 6, 2010 jag har också kopplat ur batteri många gånger men aldrig behövt kalibrera om rutorna./ Pierre Citera
Recommended Posts