Jump to content

Skåne är fantastiskt!


Magnus Widell

Recommended Posts

Spenderade en vecka på vackra Österlen under semestern. Jag passade då på att besöka och delta i den ganska imponerande Jänkebilsträffen i Simrishamns hamn. Då jag inte varit där tidigare så ringde jag Uwe Ernst (som f.ö. har semsterspecialen på Österlen denna vecka) för att kolla läget och vad som gällde. Bemötandet från Uwe var oerhört positivt och jag kände mig verkligen välkommen redan över telefonen.

Väl nere i Simrishamn blev jag minst sagt förvånad över det otroliga intresset för jänkebilar i allmänhet och Mustanger i synnerhet. Sökte givetvis upp platsen där Mustangklubben hade sin uppställningsplats för att då få träffa Uwe Ernst och få ett ansikte till denna trevliga person. Fick inte träffa honom direkt utan stötte istället på Tomas Esbjörnsson (regionsansvarige i Skåne) och Mats G Johansson (vår Webansvarige som f.ö. också har sitt ursprung i Trollhättan) Dessa 2 herrar hälsade mig och min fru hjärtligt välkomna och berätta hur mycket som helst vad vi kunde göra under vår vistelse på Österlen. Vi kände oss verkligen riktigt välkomna i gänget. Som om inte detta varit nog så träffade jag också Uwe Ernst så småningom som dessutom bjöd med oss på en tur till Tordagsträffen utanför Höör under förra veckan som var en annan trevlig upplevelse. :D

Jag vill nu bara skicka mitt ärliga och varma tack till Uwe Ernst, Tomas Esbjörnsson och Mats G Johansson för att vi verkligen kände oss välkomna till en annan region än den man geografiskt tillhör. Ni är verkligen ett föredöme.

Skåne är fint, Österlen vackert, och Mussekompisar supertrevliga. Vi kommer tillbaka! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

hoppas vi ses där ute!

vi brukar ha grymma sammanslutningar på träffarna (många deltagare)

du kan ju alltid ta dig ner till höstrallyt? jag har missat så mycket själv men tänkte ta mig dit!

mvh bosse

Link to comment
Share on other sites

hoppas vi ses där ute!

vi brukar ha grymma sammanslutningar på träffarna (många deltagare)

du kan ju alltid ta dig ner till höstrallyt? jag har missat så mycket själv men tänkte ta mig dit!

mvh bosse

Om du skrev till mig, får vi se vad som händer när vi har kommit så långt i kalendern. Det tar dessutom några timmar att köra till möbelaffären.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...