swimmpuz August 10, 2010 Report August 10, 2010 tja har en ford mustang gt 94a v8a vid gas på drag så bara pluddrar den o för att nästa växelska gå i så får man släppa gaspedalen lite. det är automat jag vet inte vad detta kan vara. kan lägga upp film om de hjälper?. tack i förhand.!. Citera
swimmpuz August 11, 2010 Author Report August 11, 2010 51 st har kollat i ingenverkar veta hmm Citera
BUSET August 12, 2010 Report August 12, 2010 ang pludder vet jag inget!ang lådan,jag hade samma fenomen på min 02:a...jag hade för länge sedan en tråd ang detta..problemen kom efter 2ans växel o den köttade in växlarna uppåt...hjälpte ibland att man släppte gasen nån sekund o sen pangade växeln i..både oroande och jävligt jobbigt!! sen som vanlig sketen arbetare tänkte man ju stora dollartecken direkt suck..(historien förtäljer inget slut då bilen inte längre är i min ägo) men såvitt jag vet har den rullat utan problem sedan dess..nu har jag tyvärr varken hjälp eller tips till dig precis,men jag skulle tro att någon härinne kan bistå dig alt lämna in bilen till ett mustang proffs för kontroll,det finns kanske någon i din närhet som är grym på mustang och mek som dessutom är medlem och mekar bil hemma istället för dyra verkstäder?lycka tillmvh bosse Citera
Ashley Helena Terese August 12, 2010 Report August 12, 2010 HejKan du ha fel på vattentemgivaren? Då brukar bilen gå som skit o blir supersvårstartad när den är varm.Växelådan. Låter inte som den mår bra kolla att du har rätt nivå! Kolla färgen på oljan att den inte är missfärgad!Är den det fråga vidare om råd Citera
FastMagnus August 13, 2010 Report August 13, 2010 Dimma vatten över tändkablarna och se om det gnistrar Citera
Magnus Motala August 21, 2010 Report August 21, 2010 På dom nya mussarna 05 -09 så brukar spjällhuset krångla kanske kan vara någe sånt som spökar, prova i så fall att göra rent Magnus Citera
1096 August 21, 2010 Report August 21, 2010 Tps-sensor riktig? Denna kan du mäta från tomgång till fullgas och se om det hänger med hela vägen. Slutar den däremot att ge signal någon stans eller dippar så tror datorn att läget är något annat på gasspjället och då lär det bluddra... bara en tanke. Citera
Recommended Posts