Henke cmc 2171 August 17, 2010 Report August 17, 2010 Någon vänlig själ som kan berätta hur gaspedalen på min 68:a sitter fast på "pedalarmen"? Jag ska byta gummigenomföringen i torpeden och tänkte försöka byta den inifrån. Men då måste pedalen bort! Krångligt att se därbakom trots man ligger uppochner.. Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 17, 2010 Report August 17, 2010 Hej.Tyvärr måste du dyka ner vid pedalen för att se, detsitter en skruv som också är gångjärnsled för pedalen,du ser säkert X-skallen från sidan intill bromspedal Kan vara jobbigt att komma åt att se men en spegelsäger allt Citera
bjope45 August 17, 2010 Report August 17, 2010 Har haft gummigenomföringen på arbetsbänken hela sommaren men dragit mig, för att det sitter så dj...ligt till. Min gamla genomföring är i princip helt borta, så man har haft en "het" gasfot hela sommaren... Berätta gärna hur det går!/Björn Citera
Henke cmc 2171 August 18, 2010 Author Report August 18, 2010 Alles klaar!Nu sitter den nya genomföringen på plats. Inga konstigheter 1. Låg med magen på stolsdynan med pannlampa! 2.Mycke 5-56! Skuvade sen loss bulten(stjärnskruv) som höll pedalen. Satsa på en ordentlig mejsel och tryck hårt som f-n. 3. Lirkade bort återstoden av gamla gummit, o satte dit den nya. Stora "flärpen" ut mot motorn.Tog 5 min efter att jag fått bort pedalen, 15 min att få bort pedalen..Lycka till! Citera
mhdin August 18, 2010 Report August 18, 2010 Alles klaar!Nu sitter den nya genomföringen på plats. Inga konstigheter 1. Låg med magen på stolsdynan med pannlampa! 2.Mycke 5-56! Skuvade sen loss bulten(stjärnskruv) som höll pedalen. Satsa på en ordentlig mejsel och tryck hårt som f-n. 3. Lirkade bort återstoden av gamla gummit, o satte dit den nya. Stora "flärpen" ut mot motorn.Tog 5 min efter att jag fått bort pedalen, 15 min att få bort pedalen..Lycka till!Du tänker bara på nöjen. Vi andra fick stå vid Vega baren o. fika. Citera
Henke cmc 2171 August 19, 2010 Author Report August 19, 2010 Alles klaar!Nu sitter den nya genomföringen på plats. Inga konstigheter 1. Låg med magen på stolsdynan med pannlampa! 2.Mycke 5-56! Skuvade sen loss bulten(stjärnskruv) som höll pedalen. Satsa på en ordentlig mejsel och tryck hårt som f-n. 3. Lirkade bort återstoden av gamla gummit, o satte dit den nya. Stora "flärpen" ut mot motorn.Tog 5 min efter att jag fått bort pedalen, 15 min att få bort pedalen..Lycka till!Du tänker bara på nöjen. Vi andra fick stå vid Vega baren o. fika. Jag får ta mig i kragen o få ner bilen från pallbockarna och ta mig till Vega nästa vecka!Bara oljebyte kvar nu! Citera
Recommended Posts