Jocce August 23, 2010 Report August 23, 2010 Har nått missljud i bilen...Efter lite om och men har jag försökt lokalisera det.Verkar komma från bakbromsarna (låter när man bromsar o mkt om man drar i handbromsen under färd...).Tänkte att beläggen kanske var slut, men när jag kikade på dem så verkar så inte vara fallet! Om jag inte såg helt fel!Tänkte plocka bort hjulet nån dag o kolla om jag ser nått mer. Kan det vara kärvande bromsar eller liknande?Några tips?Bilen är en 2006, GT, Manuell!/Jocce Citera
BJÖRN_84 August 24, 2010 Report August 24, 2010 Hur ser skivorna bak ut?Tänkte om dom har någon rost på skivorna så kanske det e där boven sitter.Rycka i handbromsen under färd låter inte så snällt.Hur låter det ungefär?Dubbelkolla beläggen då insidan kan vara mer sliten än utsidan men då har du nog problem med kärvande bromsar.Tänkte på en gammal bil jag hade då skrapade de lite o då kom jag fram till att det var handbromsen som kärvade då jag körde i ca 10 kmh o röck till i handbromsen o det blev bättre.Hoppas detta gav några tips o att det löser sig. Citera
mhdin August 24, 2010 Report August 24, 2010 Ett litet tips som hjälpte mig iofs. på en Volvo.Backa i bra fart o. tvärnita ett par gånger.Lycka till. Citera
Jocce August 24, 2010 Author Report August 24, 2010 Hur ser skivorna bak ut?Tänkte om dom har någon rost på skivorna så kanske det e där boven sitter.Rycka i handbromsen under färd låter inte så snällt.Hur låter det ungefär?Dubbelkolla beläggen då insidan kan vara mer sliten än utsidan men då har du nog problem med kärvande bromsar.Tänkte på en gammal bil jag hade då skrapade de lite o då kom jag fram till att det var handbromsen som kärvade då jag körde i ca 10 kmh o röck till i handbromsen o det blev bättre.Hoppas detta gav några tips o att det löser sig.Finns viss rost på dem men inget som bör vara nån fara. Har dessutom sett till att prova på att bromsa hårt osv.Handbroms under färd var just bara för att se om det kom från fram eller bakbromsarna.Känns som insidan i sånt fall, får prova att plocka ner hjulet så jag ser lite bättre.../Jocce Citera
Jocce August 24, 2010 Author Report August 24, 2010 Ett litet tips som hjälpte mig iofs. på en Volvo.Backa i bra fart o. tvärnita ett par gånger.Lycka till.Redan provat o ingen skillnad /Jocce Citera
Recommended Posts