Mustang Posted September 5, 2010 Report Share Posted September 5, 2010 Har konstaterat att min pitman arm glappar ( lite glapp, syns när man drar i hjulen med bilen upplyft ) .... Skall bytas! Nu till frågorna: Jag tycker mig ha läst om att det finns en kortare pitman arm (Shelby?) som skulle ge snabbare styrning (färre rattvarv) än orginal.Då antar jag att "hjälp armen" på höger sida också måste bytas till en kortare.Nåt annat som måste bytas..? Finns det till en Mustang -71, servo styrning, C6, 351 Cleveland...?Bra/dåligt.... styrsnäckan kommer väl att belastas hårdare med en kortare arm... nån som prövat / vet om för o nackdelar.Var hittar man dessa "armar" Hansen...Ebay....?Har nojjan på att få ner utväxlingen på styrningen ( som ni säkert har sett i tidigare inlägg ) quick steering tex. en utväxling på ratt axeln... men...nä..Båten uppe på land...hösten välkommen.... PSanyone..Villket knutkors skall jag ha ( främre ), beställa utan att mäta upp, eller.... se data på bilen ovan.. 9"axel.... Hadebra alla! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosewallius Posted September 5, 2010 Report Share Posted September 5, 2010 Shelbys hjälp-och pitman armar är exakt en tum längre än motsvarandeför Mustang och passat bara till 65, 66 och kanske tidigare 67:or med 1 tums axeln i styrsnäckan.Mvh Bosse CMC 342 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mustang Posted September 6, 2010 Author Report Share Posted September 6, 2010 Sorry.. ett litet tanke fel... menade naturligtvis LÄNGRE pitman arm. Men alltså inget för min årsmodell.Tack Bosse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.