bosewallius September 5, 2010 Report September 5, 2010 Tänkte berätta lite om reparationen av bromsservoaggregatet till min 67:a Shelby.Sommaren 2009 säckade bromsservot ihop i en rondell i Hedemora så man fick använda obefintliga benmuskler för att ta sig till Stockholm och garaget. Våren 2010 köpte jag ett renoverat Midland Ross aggregat i Dallas av en firma. Tog med detta till Sverige, och en kompis och jag monterade in detta i 67:an. Bromsarna blev efter det bra så länge jag intetryckte för hårt på pedalen vilket förorsakade att luft sögs in bakvägen, tomgången gick uppoch motorn började gå ojämnt. Tog med mig original aggregatet tillbaka till Dallas och blevrekommenderad en kille i södra förorterna av grundaren och tidigare ägaren av Dallas Mustangs. Kompisen nämnd ovan var här för SAAC 35 i SF så vi åkte ned till killen.Han renoverade och testade servoaggregatet medan vi såg på. Det tog ca 45 minuter och kostade $75 plus skatt. Dagen efter besökte vi grundaren (pensionerad) av Dallas Mustangsoch tittade på hans samling, orenoverad 66 HP Coupe med Automat, 65:a Shelby GT350,289 Cobra (the real deal), Mustang GT 65 Convertible (A kod) och en 68 Shelby GT500. Han gav mig också ett Midland Ross bromsservo så det blev en ny tripp till renoverarenoch ytterliggare $75 plus skatt. Vore väl sjutton om inte någon av dessa skulle funka nästa sommar och bromsarna bli sig lika igen. Mitt aggregat hade två sprickor i membranet medan den jag fick av Dick Meditz förmodligen var helt okay.Mvh Bosse CMC 342 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.