Jump to content

Recommended Posts

Hallojsan allihop!

Ny här så rätta mig om jag gör något fel :)

Köpte en mustang för snart 3 år sedan som jag sysslat en massa med. Har bland annat renoverat hela motorn (302) totalt mm mm mm.

Och nu tycker jag att en ny växellåda kanske skulle sättas i. Just nu har jag en helt orginal c4 så vitt jag vet och den har småkrånglat lite till och från (backen vill inte gå i ibland, slirar mellan 2-3).

Börjar bli lite trött på att köra automat nu också så jag är väldigt inne på att skaffa mig en manuell låda istället men jag vet inte riktigt var jag får tag på en och vilka som funkar bäst, verkar finns en massa olika sorter.

Någon som vet någon bra låda att köra med till en lite småtrimmad 302?

Väldigt tacksam för svar och tips! :D

MVH Pire

Hej,

Jag skulle välja en 5vxl från en 86-95. Har haft sånna i 2 av mina bilar och funkar bra + att du också får en överväxel :thumbup:

Dessa finns det gott om på skrotar i USA. Kontakta någon som tar hem motorer och lådor från USA.

Hej Pirelar , jag har en vxl som funkar mot din 302 till salu ( se Säljes annonserna här på forumet)..........Dessutom prissänkt idag!!

Fullt fungerande 4-vxl BW T10 (gjutjärn) komplett med kopplingskåpa och spakställ till MUSTANG -66

Lådan sitter kvar i bilen för provkörning sep ut ! 10000:- Ring för info ev. med ZOOM-koppling

Jan Pellbrink

Liljanstorpsväg 13

72246 Västerås

CMC1461

021-334940cmc1461jp

Personligt meddelande