musse tommy September 25, 2010 Report September 25, 2010 HejsanÄr det någon som vet hur man ska kopla om kablarna från det gammla laddrelät till en ny generator med innbygt relä. Är inte så inne på el, men har tagit reda på att det gammla laddrelät harF=VitS=Vit/SvartA=GulJord=Svart/rödden nya geneatorn har B+D++och en röd kabelÄr det någon som ät duktig på el eller som kopplat om sin egen generatorTacksam för svarmvh Tommy Citera
mnilsson September 25, 2010 Report September 25, 2010 Hej,B+ är anslutningen för laddströmmen till batteriet, enligt mitt 66:a schema så är det en gul-svart grov kabel som är ansluten till din gamla generator.D+ är anslutningen till laddlampan och även matningen till generatorn(+12V). Ta anslutning "S" som kommer från tändningslåset. Eftersom Mustang inte har nån laddlampa så måste du koppla in ett motstånd som motsvarar en lampa (ca 30-40 ohm) mellan den kabeln och D+ på generatorn. Ta ett som tål litet effekt typ 10 watt.+ (för extra utrustning) och den röda kabeln (för varvräknare på dieslar) behöver du inte koppla in.Kolla så du har bra jordning av generatorhuset till karossen (oftast via motorn).//Mats Citera
musse tommy September 26, 2010 Author Report September 26, 2010 TackSka prova och montera den när jag får tid, nu när jag har fått så god hjälp.mvh Tommy Citera
mnilsson September 26, 2010 Report September 26, 2010 Mittåt, det skall vara ca 40 ohm. Jag köpte ett på 39 ohm 10 watt på Elfa.//Mats Citera
musse tommy December 1, 2010 Author Report December 1, 2010 Mittåt, det skall vara ca 40 ohm. Jag köpte ett på 39 ohm 10 watt på Elfa.//MatsHar du något artickel nummer på den. Tommy Citera
mnilsson December 1, 2010 Report December 1, 2010 Hej,hittade inte just 39 ohm i 10 wattsutförande när jag tittade nu men det går nog bra med 33 ohm artnr 60-251-28 eller 47 ohm artnr 60-251-29.mvh, Mats Citera
Tommy persson April 26, 2011 Report April 26, 2011 Fattar inte riktigt ändå. Vilka kablar ska gå vart, dom som idag går till laddrelät ärI =Grön/rödA=GulS=RödF=VitVilka av dessa ska gå in till den nya generatorn med innbyggt reläden nya geneatorn har B+D++mvh Tommy Citera
Recommended Posts