Jump to content

Recommended Posts

monterade mrt huvdämpare i går men när jag stänger huven sista biten där den låser så trögar det regält så jag tror att det är dom nedre fästena som ligger emot någonstans,,,,man kan se att huven tvinnas upp ca 5 mm i ovankanten mot rutan,,,någon som haft samma problem ?????,,,kanske jag felmonterat något ????

Kommer inte ihåg exakt men när jag monterade mina så tror jag bilderna i instruktionen var spegelvända så det blev väldigt konstigt när man monterade grejerna. Nu gick jag inte hela vägen så jag vet inte om resultatet blev som du beskriver. Dessutom hade jag 2 st höger "ballmounts" i min låda, så jag fick en ny.

Kollla om bilderna fortfarande är spegelvända så kanske ditt problem löser sig !

monterade mrt huvdämpare i går men när jag stänger huven sista biten där den låser så trögar det regält så jag tror att det är dom nedre fästena som ligger emot någonstans,,,,man kan se att huven tvinnas upp ca 5 mm i ovankanten mot rutan,,,någon som haft samma problem ?????,,,kanske jag felmonterat något ????

Hejsan det som kan göra att din huv tvinnas upp i ovankant är en bult som sitter vid ac(Svarta plasthöljet vid höger skärm sett framifrån)Där sitter en bult tar du bort denna så tar inte gasdämparen i där.Köp en ny bult med försänkt skalle så är problemet löst)

tack för tippsen,,men problemet blev löst i dag,,jag hade monterat nedre fästena på fel håll,,,,,dom blev för höga och tog i huven,,jag fick fila upp bef,hål i hållarna ca 3 mm,sen passa dom in i bef,gänga där skärmen är skruvad,,,,man lär så länge man lever,,,