Jump to content

Fredagshistorien K-märkt


ThomasFB

Recommended Posts

För att lätta upp stämningen lite... så blir det en lördagshistoria här:

En kille är hos doktorn, och läkaren säger:- Du måste sluta onanera!

- Varför det? Är det farligt?

- Nej, men det gör de andra patienterna upprörda!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Va är det för DJÄVLA djurplågeri????

FYYY FAAAN!!!!

P-O

Näpp, inget djurplågeri egentligen, bara en dum hund som fått en läxa den inte glömmer:

http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=7417504n

Hade det varit djurplågeri i ordets rätta mening, skulle inte inlägget ha postats.

Jag godkänner inte djurplågeri i någon form, tvärtom.

Jag vill passa på att uppmana den intresserade att leta upp info om Amurtigern och andra stora katters situation i dagsläget.

Man räknar med att det finns mindre än 50 vilda Amurtigrar kvar i naturen (somliga säger endast 30).

Många av dom stora katterna är på väg att dö ut. Jag är varken grön eller trädkramare, men det är en katastrof på lut enligt min åsikt.

Hoppas inget blev oklart nu...

Link to comment
Share on other sites

Näpp, inget djurplågeri egentligen, bara en dum hund som fått en läxa den inte glömmer:

http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=7417504n

Hade det varit djurplågeri i ordets rätta mening, skulle inte inlägget ha postats.

Jag godkänner inte djurplågeri i någon form, tvärtom.

Jag vill passa på att uppmana den intresserade att leta upp info om Amurtigern och andra stora katters situation i dagsläget.

Man räknar med att det finns mindre än 50 vilda Amurtigrar kvar i naturen (somliga säger endast 30).

Många av dom stora katterna är på väg att dö ut. Jag är varken grön eller trädkramare, men det är en katastrof på lut enligt min åsikt.

Hoppas inget blev oklart nu...

OK! Jag förstår. Det såg ut som om nån hade satt tandpetare på sin hund,

bara för att ta en "kul" bild. Det var därför jag blev så upprörd. Det vore ju

bra att relatera till källan direkt.;)

Bra att du nämner tigrar, det kattdjuret behöver skyddas. Det är enligt min

mening det absolut vackraste djur som finns. Vi själva är en månatlig bidragare

till tigerrapporten, WWF. Vi väljer det istället för att bli faddrar. Nån måste bry

sej om djuren också.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Näpp, inget djurplågeri egentligen, bara en dum hund som fått en läxa den inte glömmer:

http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=7417504n

Hade det varit djurplågeri i ordets rätta mening, skulle inte inlägget ha postats.

Jag godkänner inte djurplågeri i någon form, tvärtom.

Jag vill passa på att uppmana den intresserade att leta upp info om Amurtigern och andra stora katters situation i dagsläget.

Man räknar med att det finns mindre än 50 vilda Amurtigrar kvar i naturen (somliga säger endast 30).

Många av dom stora katterna är på väg att dö ut. Jag är varken grön eller trädkramare, men det är en katastrof på lut enligt min åsikt.

Hoppas inget blev oklart nu...

Sant. Byter nu ämne:.. Saknade dig i Halden Thomas! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Det var hustrun som stod och fixade frukost när maken kom och nöp henne i baken.

- Godmorgon, älskling, om du var lite fastare här skulle du inte behöva ha en gördel.

Hustru blev lite sur .. men sa inget utan fortsatte med frukosten.

Ett par kvällar senare när de låg till sängs, tog maken ett tag om ett av hennes bröst.

- Älskling, om du var lite fastare här skulle du inte behöva en BH.

Då ilsknade hustrun till och grep tag i hans organ !

-Ja, vet älskling, men om du var lite fastare här skulle jag inte behöva postmannen,

trädgårdsmästaren eller din bror.

Vet inte om den kan klassas som fräckis men.....

Link to comment
Share on other sites

Det var därför jag blev så upprörd. Det vore ju

bra att relatera till källan direkt.;)

Mvh.

P-O

Jag trodde rubriken gav en förklaring (porcupine=piggsvin)

Så fel det kan gå ibland.

Nån måste bry sej om djuren också.

Mvh.

P-O

Som markägare gör jag det på många sätt.

Man kunde önska att nyttjare av allemansrätten också skulle respektera mångfalden lika mycket.

-Over and out-

Link to comment
Share on other sites

10 år sedan man började distribuera Euro-pengar...

En gammal Amerikansk ramsa kan man värma upp. Passar in som P. i G. på Europa numera:

10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash - Now we have no Jobs, no Hope and no Cash!

Link to comment
Share on other sites

Det var en man, som när han kom hem, upptäckte att det satt en gorilla längst upp i äppelträdet. Han ringde givetvis till den närliggande djurparken för att få reda på vad han skulle göra.

- Vi saknar en gorilla. Vi skickar en djurskötare som kan ta hand om honom.

Efter en stund svängde en skåpbil upp på garageinfarten, och ut kom en man som snabbt lastade ut: en lång pinne, en stor aggressiv hund, en hagelbössa och ett par handklovar.

- Så här går det till, började mannen, att jag klättrar upp i trädet och petar på gorillan med den här långa pinnen så att gorillan ramlar ner. Hunden är dresserad att då springa fram och hugga tag i gorillans genitalier. När då gorillan försöker skydda sina intima delar genom att sätta sina händer framför, så är det en enkel match för dig att gå fram och sätta handklovarna på gorillan.

- Okej... hm... en lång pinne, en aggressiv hund och ett par handklovar... Förlåt en fråga - hagelbössan då?

- Om jag ramlar ner före gorillan - Skjut hunden!

Link to comment
Share on other sites

Det var en man, som när han kom hem, upptäckte att det satt en gorilla längst upp i äppelträdet. Han ringde givetvis till den närliggande djurparken för att få reda på vad han skulle göra.

- Vi saknar en gorilla. Vi skickar en djurskötare som kan ta hand om honom.

Efter en stund svängde en skåpbil upp på garageinfarten, och ut kom en man som snabbt lastade ut: en lång pinne, en stor aggressiv hund, en hagelbössa och ett par handklovar.

- Så här går det till, började mannen, att jag klättrar upp i trädet och petar på gorillan med den här långa pinnen så att gorillan ramlar ner. Hunden är dresserad att då springa fram och hugga tag i gorillans genitalier. När då gorillan försöker skydda sina intima delar genom att sätta sina händer framför, så är det en enkel match för dig att gå fram och sätta handklovarna på gorillan.

- Okej... hm... en lång pinne, en aggressiv hund och ett par handklovar... Förlåt en fråga - hagelbössan då?

- Om jag ramlar ner före gorillan - Skjut hunden!

:thumbup::D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hmm, inte fredag idag, men den här är så bra så jag kan inte vänta till nästa fredag.

En dag klagade Frasse till en vän:

- Min armbåge gör väldigt ont, jag tror jag måste beställa tid hos läkaren.

- Gör inte det! Apoteket har nämligen fått in en ny datamaskin som

ställer en diagnos snabbare och billigare än en läkare. Ge den bara ett

urinprov så kommer maskinen ge dig en diagnos på problemet och vad du

ska göra åt det. Det kostar bara 100 kronor!

Frasse tänkte att han hade inget att förlora, så han fyllde upp ett glas

med ett urinprov och gick iväg till

Apoteket. Han hällde i innehållet och stoppade in en hundring i

apparaten. Maskinen började brumma och små lampor blinkade. Efter en

liten paus kom en papperslapp fram där det stod:

* Du har tennisarmbåge.

* Doppa armbågen i varmt vatten.

* Undvik tunga lyft och att röra armbågen för mycket.

* Du blir bättre efter någon månad.

Senare på kvällen tänkte Frasse på hur otrolig den nya tekniken var, och

hur det skulle revolutionera läkarsystemet för alltid. Då började han fundera

på om det gick att lura maskinen, så han bestämde sig för att prova. I

en burk blandade han kranvatten, urinprov från hunden, dottern och

frugan och som "pricken över i:et" onanerade han i burken. Nästa dag

gick han iväg till Apoteket, hällde blandningen i maskinen och stoppade i

100 kr. Maskinen brummade och blinkade och ut kom en lapp med följande

innehåll:

* Vattnet i kranen är för hårt, skaffa ett avhärdningsfilter.

* Din hund har mask. Ge den avmaskningskur och vitaminer.

* Din dotter missbrukar kokain. Skicka henne på rehabilitering.

* Din fru är gravid. Det är inte ditt barn, skaffa en advokat.

* Om du inte slutar onanera så blir din tennisarmbåge aldrig bättre.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

En italienare hade kommit till USA och körde runt i landet med sin Fiat 500!

Helt plötsligt utan förvarning så la bilens motor av! Inte ett livstecken gick det att få fram på den! Italienaren hittade en bilskrot som han knuffade sin Fiat till och undrade om dom hade en motor till hans Fiat 500!

-Nja,jag vet inte,sa bilskrotaren! Du vet att här i USA har vi bara stora bilar,men jag ska se vad jag har!

Efter 10 minuter så kom han tillbaka!

-Nu hade du tur,sa han.

-Jag hittade en som kan passa i din Fiat 500!

Motorn blev monterad och glad som bara en italienare på genomresa i USA kan bli så satte han sig i blen och startde den!

Bilen spann som en katt så han tackade och betalade och körde iväg!

Men efter 500 meter så tvärstannade bilen och började att backa!

Efter 500 meter så stannade bilen igen och började köra framåt igen i 500 meter!

Sur och arg som bara en italienare på genomresa i USA kan bli så gick han in till bilskrotaren och undrade vad det var för en motor som han hade monterat i hans Fiat 500!

-Den,sa bilskrotaren,det var en torkarmotor från Chevrolet Impala!

O. en fräckis å.:D

Två kvinnor är ute på stan för att shoppa då de plötsligt ser brunettens kille komma ut från en blomsteraffär med hela famnen full av blomster.

- Fan, säger brunetten, nu är min kille ute och köper blommor till mig igen!

- Gillar du inte blommor? frågar blondinen.

- Jodå, svarar brunetten, men han köper aldrig blommor till mig utan att ha en massa förväntningar efteråt och jag har inte lust att ligga på rygg med benen i vädret hela helgen...

Blondinen blir tyst och fundersam och frågar försiktigt:

- Har du ingen vas?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

En mobiltelefon ringer och en av männen i omklädningsrummet svarar med hands-free och högtalaren på.

Alla andra i rummet lyssnar också....

Mannen: HALLÅ!

Kvinnan: Älskling det är jag. Är du på klubben?

... ... ... Mannen: Ja

Kvinnan: Jag är i sta'n och har hittat en fantastisk läderjacka. Den kostar bara 7,500 kronor. Är det OK om jag köper den?

Mannen: Ja då, naturligtvis, om du nu tycker så mycket om den.

Kvinnan: Nu när jag har dig på linjen så ... Jag var också just förbi Mercedes för att få monterat den där stjärnan du vet. De har fått in 2011 års modell och de hade en superhäftig SL500. Det är just en sån som jag alltid önskat mig.

Mannen: Vad kostar den då?

Kvinnan: 2,2 milj. kr. i standardversionen.

Mannen: OK, så köp den då, men för det priset skall det också ingå vinterhjul!

Kvinnan: Tack, älskling vad du är gullig. Så var det bara en sak till. Sommarhuset som vi tittade på förra året, är till salu igen. För 10 500 000 kr.

Mannen: OK, bjud bara 10 miljoner. Det accepterar de säkert och gör de inte det så ge dem den där halva miljonen till. Det är ju ett bra pris ändå.

Kvinnan: OK. Vi ses senare. Jag älskar dig, raring!

Mannen; Hej då - Jag älskar dig också.

Telefonsamtalet slutar och de andra männen i omklädningsrummet stirrar på honom - mållösa - tills mannen med ett stort leende säger:

Är det någon här som vet vems mobiltelefon det är?

Link to comment
Share on other sites

En man stod och lagade frukost åt sin fru när han grabbade tag i hennes rumpa och sa:

-Om du såg till att få den här lite fastare kunde vi göra oss av med din gördel.

Hans fru blev extremt förolämpad men sa ingenting. Morgonen därpå upprepades det hela men då gällde det fruns bröst.

-Om du såg till att få dom här lite fastare skulle vi kunna göra oss av med din BH.

Den här gången blev frun så förbannad att hon inte kunde hålla tyst, så hon grabbade tag mellan benen på mannen och sa:

-Om du såg till att få den här lite fastare skulle vi kunna göra oss av med både brevbäraren och trädgårdsmästaren samt grannen och din bror!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Tre män sitter i väntrummet på BB och väntar på sina fruar - en skåning, en neger och en stockholmare. Så kommer barnmorskan ut och säger:

"Det har hänt ett missöde. Vi har blandat ihop barnen. Ni får själva gå in och försöka reda ut saken".

Skåningen springer in - och kommer ut med det lilla negerbarnet.

"Jamen, det kan väl ändå inte vara rätt?", utbrister barnmorskan.

"Nej", säger skåningen. "Men du tror väl inte att jag vill riskera att komma hem med en stockholmare?"

Link to comment
Share on other sites

Två par brukade umgås och äta middag med varandra. Efteråt spelade de kort,

dansade och drack vin. En kväll uppstod sexuella vibrationer i luften efter maten.

Någon vågade äntligen kasta fram den tanke som länge legat i luften: partnerbyte!

Sagt och gjort. De nybildade paren delade på sig, ett par parkerade på soffan i

finrummet och ett par försvann in i sovrummet. Så sattes det igång. Efter en dryg

timme reste sig en av damerna på armbågen, strök en hårslinga från pannan, tände

en cigarett och sa:

- Det här var bland det härligaste jag har varit med om. Undrar hur det går för pojkarna?

Link to comment
Share on other sites

Barnen hade kommit tillbaka från sommarlovet och när lärarinnan stod och skrev på tavlan säger lille Fredde:

- Har du rakat dig under armen fröken?

Fröken blev störtförbannad och säger åt Fredde att han inte har med det att göra och att han ska gå hem och inte komma tillbaks förrän i morgon.

Nästa dag ska barnen ha geografi och lärarinnan sträcker upp vänster arm för att dra ner kartan.

Lille Fredde säger då: - Har du rakat dig under andra armen också?

Fröken blev störtförbannad och säger åt Fredde att han inte har med det att göra och att han ska gå hem och inte komma tillbaks förrän nästa måndag.

Nästa måndag står lärarinnan där igen och skriver på tavlan varvid hon råkar tappa kritan och böjer sig ner för att ta upp den.

Då reser sig Fredde och säger: - Du, jag går hem nu och kommer tillbaks efter jul!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...