Jump to content

Recommended Posts

byta till mitt coldair filter i dag fast jag inte fått premiumcal adaptern från usa ännu,,,gör detta något ??,,,när jag fått min adapter,,var pluggar jag in den ?? och hur går uppdateringen till ?? är det svårt,,,kommer man att märka av dom extra hästkrafterna ?? tror det var ca 20,hk till man får,,,,någon som kör på detta nu ??,,det är fordracings grejor,,,

Starta kan du göra men du bör nog inte köra för det blir nog en ganska mager bränsleblandning.Jag vet inte hur mycke motorn själv kan kompensera så vänta på dosan.Kontakten sitter under ratten du kan knappast missa den.Eftersom jag klarade av att programmera om min bil så är jag ganska övetygad om att du fixar det, det följer med en bra beskrivning.Det är svårt att känna skillnad annat än ljudet men jag kapade 402 meterstiden med 2 tiondelar så nånting händer.Jag har samma filter.

LEIF

jag har precis gjort dessa moddar plus en del annat och jämfört med att köra med enbart filter så lär du känna skillnaden!

sen vill jag också hålla med om ovanstående inlägg...vänta på dosan! sen är det faktiskt väldigt enkelt att utföra!

lycka till :thumbup:

ajdå,,,,,,,,,,,,,,,körde en runda i dag utan att utfört tuningen,,,,,och vad hände,,jo motorlampan tändes,,,,så går det när man inte kan vänta,,,,jaja,,hoppas den släcks när jag kopplar in premium cal adaptern,,,,vad gör jag annars ????

Jag tror att man kan släcka motorlampan med "dosan",vet dock inte hur men efterssom man kan få ut felkoder med den så borde man kunna ta bort dom också.

LEIF L

ok,,,,kanske bäst att höra med pryts där jag köpte den,,,,kanske kan göra mer med den dosan ????,,bilen går bra iallafall,,,kan inte märka att den skulle gå sämre på något vis,,,

Om det skulle vara så att du vet alt inte vill veta vad för felkoder som kom fram och bara vill få bort dom så är det ganska enkelt att radera dom ur bilen..

allt du behöver göra är att stänga av bilen och koppla ur batteriet, vänta 5-10 min och sedan koppla in batteriet igen och starta bilen så är felkoderna borta.

har du tuner så går det ju fortare och bekvämare dock, samt att du får veta vad som larmade..

Mvh Christian

Var inne på fordracings hemsida i dag, tydligen skall man både kunna läsa av och nollställa felkoder med den tuner jag beställt från dom så det skall nog gå bra, kan ju inte mer än gå åt skogen,,, :thumbup:

• 3 weeks later...

Fick min procal i dag, koppla upp den till bilen, plocka bort felkoder och fick in den nya mjukvaran, det var lätt med fasit i hand. Nu går bilen bra, blev betydligt rappare och svarar på gaspådrag betydligt bättre, bör väl ha fått 20 hp extra och det märks. Synd att den skall ställas in för vintern nu i helgen, men riktigt kul att få plocka ut den till våren. Blir nog stora insuget till våren ochså, men då får man väl ha nya data till bilen igen eller ? :D